ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

آخرین نرم افزارها و اخبار کامپیوتر
ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

آخرین نرم افزارها و اخبار کامپیوتر

با Zoho دیگر نیازی به مایکروسافت آفیس ندارید

Zohozoho logo یکی از ابزارهای آفیس تحت وب است که اخیراً سر و صدای بسیار زیادی به پا کرده و نه تنها توانسته کاربران زیادی را به خود جذب کند، بلکه با خدمات گسترده ای که ارائه می کند، کاربران خود را از استفاده از دیگر ابزارهای آفیس در محیط وب بی نیاز کرده است. این نرم افزارها در وب سایت این شرکت به آدرس www.Zoho.com قابل دسترسی است.

در این مقاله سوالات متداولی که در سایت رسمی Zoho منتشر شده و ممکن است برای هر کاربر تازه وارد آن پیش بیاید برای خوانندگان عزیز ترجمان وب عیناً ترجمه شده است و امیدواریم از آن نهایت استفاده را ببرید.

1. Zoho دقیقاً چیست؟
Zoho مجموعه نرم افزار های آنلاینی است که شما می توانید از طریق وب سایت ما به آنها دسترسی داشته باشید. این نرم افزار ها برای کاربران خانگی رایگان بوده و برخی از آنها برای کاربران شرکتی هزینه ماهیانه ای را دربر دارد. هدف ما ارائه کاملترین مجموعه نرم افزارها قابل دسترسی در هر کجا و با ویژگی های درخور استفاده برای کاربران ماست.

2. چه کسی Zoho را مدیریت می کند؟
Zoho زیرمجموعه شرکت AdventNet است که یک شرکت آمریکای ست. این شرکت از سال 1996 در کار تولید و فروش نرم افزارهای پرکاربرد بوده است. این شرکت دارای ده ها هزار مشتری در سراسر دنیاست. AdventNet خصوصی بوده و درآمد آن از راه فروش نرم افزار بدست می آید.

3. مهمترین وبژگی استفاده از Zoho چیست؟
Zoho مجموعه ای گسترده از نرم افزارهای آنلاین را برای راحتی هرچه بیشتر کاربران خانگی و شرکتی و به منظور مدیریت کارهای آنان با حداقل هزینه فراهم آورده است. اما کاهش هزینه و افزایش کاربرد نرم افزارهای آنلاین برای کاربران Zoho تنها هدف ابتدایی آن است. با افزایش نرم افزارهای مختلف و اضافه کردن آنها به Zoho امیدواریم هرچه بیشتر استفاده از این مجموعه را پر کاربرد تر و لذت بخش تر کنیم. می توانید برای یادگیری برخی از ویژگی های این مجموعه و نحوه کار با آنها از وب لاگ ما دیدن فرمایید.

در حین استفاده از Zoho نه تنها اسناد و اطلاعات شما به صورت کاملاً ایمن و محرمانه در سرورهای ما نگهداری خواهد شد، بلکه می توانید از هر کجای دنیا به آنها دسترسی داشته باشید. این بدان معنیست که تا زمانی که به اینترنت دسترسی دارید، به تمام اطلاعات و اسناد خود در Zoho از هر کامپیوتری نیز دسترسی خواهید داشت و دیگر دغدغه حمل کامپیوتر خود را نخواهید داشت. برای مثال در Zoho Writer شما می توانید اسناد خود را به صورت شخصی نگهداری کنید و یا آنها را در اینترنت به اشتراک بگذارید و یا حتی بصورت گروهی آنها را ویرایش نمایید.

4. چطور باید شروع کنم؟
می توانید به راحتی با کلیک برروی سرویس مورد نظر خود در سایت Zoho و پر کردن فرم ثبت نام مختصر، برای خود عضویت جدیدی ایجاد کنید. ما در فرم ثبت نام از شما آدرس ایمیل، کلمه عبور و کد امنیتی CAPTCHA را دریافت می کنیم که از ورود اسپمرها به سیستم جلوگیری نماییم. پس از مطالعه قرارداد شرایط و سلب مسئولیت ما و قبول آن، ایمیلی از طرف ما دریافت خواهید کرد که با تایید آن ایمیل می توانید شروع به استفاده از سرویس های ما کنید. Zoho از سیستم کاربران یکپارچه برای تمامی سرویس ها استفاده  میکند (سرویس CRM در حال حاضر دارای این ویژگی نیست). بدین معنی که شما قادرید به وسیله تنها یک نام کاربری و کلمه عبور از تمامی سرویس های Zoho استفاده نمایید.

5. آیا اطلاعات و اسناد من بصورت امن نگهداری می شوند؟
کاربران بسیاری این سوال را از ما پرسیده اند. حقیقتاً Zoho سرمایه گذاری زیادی کرده است تا از امنیت و حفاظت از اطلاعات کاربران خود اطمینان حاصل نماید. ما برای امنیت اطلاعات از چندین لایه امنیتی شامل لایه فیزیکی، نرم افزاری و انسانی استفاده می کنیم. در واقع اطلاعات شما بسیار امن تر از زمانی است که آنها را در لپ تاپ خود جابجا می کنید و حتی امن تر از زمانی که در کامپیوتر رومیزی خود نگهداری می کنید.

6. وقتی در Zoho ثبت نام می کنم، آیا اطلاعات شخصی و یا شرکتی من ایمن خواهند بود؟
بله، در قرارداد سلب مسئولیت و حفظ اطلاعات شخصی ما آمده است: "ما اطلاعات شما را به هیچ عنوان به شخص و یا شرکت نخواهیم داد و این اطلاعات حتی برای پرسنل شرکت AdventNet نیز قابل دسترسی نیستند. همچنین ما از این اطلاعات برای ارسال تبلیغات نیز استفاده نخواهیم کرد." تجارت Zoho بر اساس فروش تبلیغات و یا فروش اطلاعات کاربران به شرکت های تبلیغاتی نیست. ضمناٌ اگر بوسیله کارت اعتباری یکی از خدمات ما را خریداری نمایید، اطلاعات کارت اعتباری شما در سرورهای ما ذخیره نخواهد شد و مستقیماٌ توسط شرکت های اراده دهنده کارت اعتباری شما و بصورت ایمن ارسال خواهد شد. کاربران همچنین می تواند به اطلاعات خود دسترسی داشته، آن را تغییر دهند و یا خود را از سیستم حذف نمایند.

7. هزینه استفاده از Zoho چقدر است؟
Zoho نسخه رایگان از تمامی سرویس ها را شامل سرویس هایی که مختص به شرکت ها هستند مانند CRM (سیستم مدیریت مشتریان) را به صورت رایگان ارائه می دهد. این سرویس ها همیشه به صورت رایگان خواهند ماند و شما همیشه قادرید به سرویس های رایگان و شخصی ما دسترسی داشته باشید. همه سرویس های رایگان ما دارای سرویس های پولی نیز هستند که معمولاً توسط کارت اعتباری و بصورت ماهیانه پرداخت می شوند. ما همچنین برای کاربرانی که بصورت عمده عضو سیستم می شوند تخفیفاتی قائل می شویم. برای اطلاعات بیشتر به آدرس ایمیل sales@zoho.com و info@zoho.com تماس برقرار نمایید.

8. من می توانم با شما همکاری نمایم؟
بله، سیستم همکاری Zoho، ZAPP نام دارد و ما به دنبال برنامه نویسان با تجربه که مایل به تبادل دیگاه های خود به منظور ارتقای Zoho هستند، در سراسر دنیا هستیم.

9. آیا با استفاده از سرویس های شما، من هنوز نیازمند استفاده از نرم افزار مایکروسافت آفیس هستم؟
ما ترجیح می دهیم که اعلام کنیم این کاملاً به شما بستگی دارد. هرچند ما همه را به استفاده از سرویس های آنلاین ترغیب می کنیم; اما بعضی مواقع نیازمند دسترسی آفلاین به اسناد خود خواهید بود. Zoho  پشتیبانی کاملی از فرمت های معمول آفیس مانند .doc، .xls، .ppt می کند و شما قادرید هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین از اسناد خود استفاده کنید. خبر خوب اینکه، ما همچنین وصله (Plugin) کوچکی (قابل دریافت از طریق وب سایت ما) طراحی کرده ایم که با استفاده از آن می توانید از طریق Word و Excel مایکروسافت اسناد خود را در Zoho ذخیره کنید. همچنین Zoho از ویرایش آفلاین در مرورگر شما نیز پشتیبانی می کند و می توانید حتی هنگامی که به اینترنت وصل نیستید، اسناد خود را ویرایش نموده و وقتی دوباره به اینترنت وصل شده تغییرات را به سرور های Zoho منتقل کنید.

10. آیا Zoho از طریق موبایل نیز قابل دسترسی است؟
پاسخ کوتاه ما هم بله و خیر است. برخی از نرم افزارهای ما برروی PDA کار می کنند و ما همچنین نسخه iPhone، Zoho Writer، Zoho Sheet و Show را ساخته ایم. Zoho Creator نیز برروی برخی از موبایل ها کار می کند. به زودی نرم افزار های دیگر Zoho را نیز برای موبایل عرضه خواهیم نمود.

11. آیا Zoho از زبانهای مختلف پشتیبانی می کند؟
بله، بیشتر نرم افزار های ما از زبان های مختلف پشتیبانی می کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد