ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

آخرین نرم افزارها و اخبار کامپیوتر
ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

آخرین نرم افزارها و اخبار کامپیوتر

چند ترفند جالب

در صورتی که شما نیز از کاربران شبکه های محلی باشید مطمئنأ به این موضوع بر خورده اید که زمانی که شما در ویندوز XP از My Network Places برای مرور سایر سیستمهای موجود در شبکه خود استفاده میکنید ، ممکن است مدت زمان نسبتا طولانی را برای مشاهده لیست منابع اشتراکی در بین سیستم های شبکه منتظر بمانید. علت این امر در ویندوز XP بررسی وظایف زمانبندی ( Scheduled Tasks ) هر یک از سیستمهای تحت شبکه قبل از مدیریت و لیست نمودن منابع اشتراکی هر یک از این سیستمها میباشد. در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی بپردازیم که با استفاده از آن میتوانید این افت سرعت را میان بردارید

این بررسی معمولا نیاز نمیباشد و در شرایط عادی واقعا نیازی به آن نیست ، جالب است بدانید همین بررسی بی مورد زمانی در حدود 30 ثانیه نیاز دارد و این تاخیر برای بسیاری از کاربران کسالت آور میباشد و ممکن است کاربر را به مشکلات سخت افزاری و ... مشکوک نماید.
شما قادر هستید با یک ترفند ساده رجیستری این بررسی بی مورد را غیر فعال نمایید و به این ترتیب دیگر شاهد این تاخیر طولانی نباشید.

بتدا از طریق منوی Start و ابزار Run ، ابزار Regedit را اجرا نمایید. ( تایپ کنید regedit و Enter بزنید.)
مسیر زیر را در آن بیابید :
HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Explorer/Remote Computer/NameSpace
در زیر مجموعه کلید NameSpace کلیدی با نام {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF} وجود دارد.
اگر به صفحه سمت راست دقت نمایید مشاهده خواهید کرد که مقدار کلید Default در آن برابر Scheduled Tasks میباشد که نشانگر همان بررسی با تاخیر میباشد.
بر روی کلید {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF} راست کلیک نموده و گزینه Delete را انتخاب نمایید و این کلید را از مسیر ذکر شده حذف نمایید.
برای اطمینان بیشتر میتوانید قبل از حذف این کلید آن را با کمک گزینه Export در مسیری مطمئن بر روی هارد دیسک خود ذخیره نمایید و نسخه پشتیبانی از آن در اختیار داشته باشید.
برای اعمال تغییرات از رجیستری خارج شده و در صورت نیاز سیستم خود را از نو راه اندازی نمایید.

به این ترتیب پس از اعمال این ترفند دیگر شاهد آن تاخیر نسبتا طولانی نخواهید بود.




ویندوز را به قبل برگردانید


اشتباهات اجتناب ناپذیرند ، چه به دلیل اشتباهات خود شما چه به دلیل مداخله ی بیجای کاربران در رجیستری . در نود و پنج درصد موارد ، آموزش زیر شما را کمک خواهد نمود .
آیا تاکنون در مورد برنامه Sysetm Restore که در ویندوز XP قرار دارد و تنظیمات قلب ویندوز را بازیابی می کند چیزی شنیده اید ؟ System Restore کامپیوتر شما را به وضعیت قبلی برمی گرداند ، بدون اینکه اطلاعات شخصی اخیر نظیر سندها ، فهرست های تاریخچه ، پوشه های دلخواه ، یا پیغام های پست الکترونیکی را از دست بدهید .


این ابزار ، تغییرات کامپیوتر و سایر برنامه های کاربردی را مورد مشاهده قرار داده و نقاط بازیابی را ایجاد می کند . این نقاط ، Snapshot نامیده می شوند ، اما در واقع دستور العمل هایی برای لغو تغییرات اخیر می باشند . وقتی پیکربندی به خوبی عمل نمی کند ، این Snapshot ها را بازیابی می کنید . 


SYSTEM RESTORE

به صورت پیش فرض ، ایجاد این نقاط بازیابی در ویندوز XP به صورت روزانه و پس از رویدادهای با اهمیت مانند نصب یک برنامه کاربردی یا راه انداز ابزار انجام گیرد . System Restore برای کارهای جدی در رجیستری بسیار مناسب است ، چون هر زمان که مایل باشید می توانید نقاط بازیابی خاص خود را ایجاد کنید .
طرز ساخت نقاط بازیابی : برای اجرای System Restore به ترتیب مراحل زیر را طی کنید :


Start/All Programs/Accessories/System Tools/System Restore

 Create A Restore Point را انتخاب کرده و سپس روی Next کلیک کنید . در کادر Restore Point Description نامی توصیفی برای نقطه بازیابی وارد کرده و سپس روی Create کلیک کنید .
System Restore تاریخ و زمان را به این نام اضافه می کند . حال بر روی Home کلیک کنید و این بار Restore My Computer To an Earlier Time را انتخاب کرده و سپس روی Next کلیک کنید .


نقطه مورد نظر جهت بازیابی را انتخاب کرده و سپس روی Next کلیک کنید . System Restore در صورتی که فضای کافی به آن اختصاص یافته باشد ، نقاط بازیابی تا نود روز پیش را حفظ می کند ، بنابراین با استفاده از تقویمی می توانید روز دقیق ایجاد نقاط بازیابی را بیابید .


در تقویم که در شکل زیر مشاهده می کنید ، تاریخ هایی که به صورت حروف پررنگ نمایش داده شده اند ، آن هایی هستند که حاوی نقاط بازیابی می باشند .


SYSTEM RESOTRE

قبل از ادامه کار ، حتما سندهای باز خود را ذخیر کرده و تمام برنامه های در حال اجرا را ببندید . چون System Restore کامپیوتر را مجددا راه اندازی می کند .روی یک تاریخ کلیک کرده و سپس روی نقطه بازیابی موجود در فهرست کلیک کنید . مجددا روی Next کلیک کنید تا ویندوز XP اجرا شده و پیکربندی نقطه بازیابی انتخاب شده را بازیابی کند .

گاهی اوقات اگر پیکربندی کامپیوتر استحکام کافی را نداشته باشد ، نمی توانید ویندوز XP را به صورت طبیعی اجرا کنید . در این حالت باید به سراغ وضعیت Safe بروید . در این وضعیت ، نمی توانید نقاط بازیابی را ایجاد کنید ، اما می توانید نقاطی را بازیابی کنید که از قبل ایجاد شده اند .


راز و رمز بازی های ویندوز

حتما شما نیز به مانند تمامی کاربران ویندوز ، برای یکبار هم که شده بازی های موجود در این ویندوز دیدن را دیده اید. این بازی ها به طور پیش فرض در تمامی نسخه های ویندوز نصب میشوند. این بازی ها که شاید به ظاهر بسیار ساده به نظر برسند ، همانند بازیهای معروف دیگر ، پر از رمز و راز هستند! در این ترفند قصد داریم به معرفی رمزهای بازی هایSolitaire ، Pinball ، Minesweeper ، FreeCell بپردازیم.

برای اجرای بازی های زیر در ویندوز XP به Start > Games بروید. در سایر ویندوز ها به Start > Accesories > Games بروید.

بازی FreeCell

1- پس از اجرای بازی ، 3 کلید Ctrl+Shift+Alt را همزمان فشار دهید. سوالی از شما پرسیده میشود که از میان گزینه ها Abort را انتخاب کنید. اکنون کافی است هر کارتی را که میخواهید حرکت دهید تا پیروز میدان شوید!

2- پس از اجرای بازی ، از منوی Game روی Select Game کلیک کنید. حالا در پنجره کوچک باز شده دو عدد 1- و 2- را وارد کنید حالت های مخفی بازی نیز افزوده شود.

بازی Minesweeper

1- برای استفاده از رمز این بازی ابتدا تمامی برنامه های اجرایی را Minimize کنید یا کلأ ببندید. سپس بازی را اجرا نمایید. اکنون عبارت " xyzzy " را بدون علامت " تایپ نمایید.
سپس دو کلید Shift+Enter را همزمان فشار دهید. اکنون در صورتی که موس را روی دایره های کوچک بازی که داخلش مین وجود دارد حرکت دهید ، در گوشه بالای سمت چپ صفحه دسکتاپ ، یک پیکسلی ظاهر میشود. هر گاه پیکسل سفید باشد یعنی آن خانه مین ندارد و اگر سیاه شد یعنی حاوی مین است.

بازی Pinball

1- پس از اجرای بازی عبارت 1max را در بازی تایپ کنید تا توپ اضافی دریافت کنید.

2- پس از اجرای بازی عبارت gmax را در بازی تایپ کنید تا نیروی جاذبه را بالا ببرید.

3- پس از اجرای بازی عبارت rmax را در بازی تایپ کنید تا امتیاز خود را بالا ببرید.

4- پس از اجرای بازی عبارت hidden test را در بازی تایپ کنید تا حالت تست بازی را فعال کنید. پس از فعال شدن این حالت اخطاری را دریافت نمیکنید و میتوانید با استفاده از موس توپ را جابجا کنید.

5- پس از اجرای بازی عبارت bmax را تایپ کنید را در بازی تایپ کنید تا بازی را با یک توپ جدید شروع کنید. پس از فعال شدن این حالت اخطاری را دریافت نمیکنید ، پس از دست دادن یک توپ ، توپ جدیدی دریافت میکنید.

بازی Solitaire

1- پس از اجرای بازی 3 کلید Alt+Shift+2 را همزمان فشار دهید تا بلافاصله برنده بازی شوید!

2- پس از اجرای بازی 3 کلید Ctrl+Alt+Shift را همزمان نگه دارید ، با این کار در صورتی که 3 کارت را بیرون بکشید فقط یک کارت را بیرون کشیده اید!


برنامه های جالب در ویندوز XP

یکسری از برنامه ها در ویندوز XP وجود دارند که در حالت معمولی نمی توانید آنها را اجرا کنید یا از وجود آنها باخبر نیستید.

در زیر لیستی از برنامه ها که می توانید با استفاده از منوی start و انتخاب گزینه run و تایپ هر کدام از دستورات زیر به آنها دست یابید در زیر آوردم. امیدوارم بدردتون بخوره.

?- برنامه Private Character Editor
این برنامه برای طراحی کاراکترها و حروف بکار می رود
در پنجره run کلمه EUDCEDIT را تایپ کنید و Ok را انتخاب نمایید تا وارد برنامه شوید.

?-برنامه iExpress
برنامه ای برای ساخت برنامه های اجرایی
در پنجره run کلمه iexpress را تایپ کنید و Ok را انتخاب نمایید تا وارد برنامه شوید.

?-برنامه Disk Cleanup
برنامه ای برای پاکسازی هارد دیسک کامپیوتر و ایجاد فضای خالی بیشتر
در پنجره run کلمه cleanmgr را تایپ کنید و Ok را انتخاب نمایید تا وارد برنامه شوید.

?-برنامه Dr Watson
برنامه ای برای حل مشکلات ویندوز
در پنجره run کلمه drwtsn32 را تایپ کنید و Ok را انتخاب نمایید تا وارد برنامه شوید.

?-برنامه Windows Media Player 5.1
برنامه نمایش فایلهای تصویری و صوتی
در پنجره run کلمه mplay32 را تایپ کنید و Ok را انتخاب نمایید تا وارد برنامه شوید.

?-برنامه Character Map
برنامه نمایش کلیه کارکترهای موجود
در پنجره run کلمه charmap را تایپ کنید و Ok را انتخاب نمایید تا وارد برنامه شوید.

?-برنامه DirectX diagnosis
برنامه معروف directX که مربوط به گرافیک و بازی و ...
در پنجره run کلمه dxdiag را تایپ کنید و Ok را انتخاب نمایید تا وارد برنامه شوید.

?-برنامه System Monitor
برنامه نمایش وضعیت سیستم بصورت گرافیکی
در پنجره run کلمه perfmon را تایپ کنید و Ok را انتخاب نمایید تا وارد برنامه شوید.


?-برنامه Program Manager
در پنجره run کلمه progman را تایپ کنید و Ok را انتخاب نمایید تا وارد برنامه شوید.


??-برنامه Remote Access phone book
در پنجره run کلمه rasphone را تایپ کنید و Ok را انتخاب نمایید تا وارد برنامه شوید.


??-برنامه Registry Editor
در پنجره run کلمه regedt32 را تایپ کنید و Ok را انتخاب نمایید تا وارد برنامه شوید


??-برنامه File siganture verification tool
در پنجره run کلمه sigverif را تایپ کنید و Ok را انتخاب نمایید تا وارد برنامه شوید


??-برنامه Volume Control
در پنجره run کلمه sndvol32 را تایپ کنید و Ok را انتخاب نمایید تا وارد برنامه شوید


??-برنامه System Configuration Editor
در پنجره run کلمه sysedit را تایپ کنید و Ok را انتخاب نمایید تا وارد برنامه شوید


??-برنامه Syskey
در پنجره run کلمه syskey را تایپ کنید و Ok را انتخاب نمایید تا وارد برنامه شوید


??-برنامه Microsoft Telnet Client
در پنجره run کلمه telnet را تایپ کنید و Ok را انتخاب نمایید تا وارد برنامه شوید


آیا رمز ویندوزxp خود را فراموش کرده اید؟

آیا تا به حال برای شما اتفاق افتاده که پسورد ورود به ویندوز را فراموش کرده باشید و کاربر دیگری هم برای ورود به ویندوز وجود نداشته باشد؟ به همین دلیل ممکن است مجبور باشید ویندوز خود را دوباره نصب کنید ولی به کمک این برنامه می توانید پسورد جدیدی بدون نیاز به پسورد قبلی برای کاربر خود تعیین کنید. این برنامه را بر روی سی دی و یا فلش درایو کپی کنید، کامپیوتر را ری استارت کرده و سی دی را وارد کنید.

کامپیوتر را از روی سی دی بوت کنید، این برنامه از لینوکس گرفته شده و هر نوع پارتیشن را میشناسد (NTFS/FAT32). بعد از بوت شدن کامپیوتر، شما پسورد جدید را وارد می کنید. این برنامه بر روی ویندوز های XP و 2000 کار می کند.

دریافت نرم افزار


آموزش کار با Hyper Terminal

فرستادن ودریافت داده بین 2کامپیوتر بدون نیازبه اینترنت


نکته : اینو واسه کسایی میگم که نمیدونن


همانطور که میدانید در خود ویندوز برنامه ای به نام hyper terminal وجود دارد که با استفاده ازاین برنامه میتوان فایل و.... را بدون اتصال به اینترنت بین 2 کامپیوتر ارسال و دریافت کرد


خوب برای شروع کار برنامه رو اجرا کنید:


in win xp: start\all programs\accessories\communications\hyper terminal(تلفن زرد رنگ)


وقتی که برنامه اجرا میشه یه پنجره ظاهرمیشه که از شما یه اسم میخواد.یه اسم الکی وارد کنید واینتر بزنید.


بعد یه پنجره میاد که شما بایددراون شماره دوستتون رو در اون بنویسید.در ضمن باید مودمتون رو هم در همینجا انتخاب کنید.بعد اینتر رو2 بار بزنید تا شماره گیری اغاز بشه .


نکته مهم : وقتی که شما تماس میگیرید طرف مقابل بایدwait for a call باشه و وقتی که اون زنگ میزنه شما باید wait for a call باشید!


پس از قبل با هم هماهنگ کنید.


برای wait بودن این مراحل رو دنبال کنید:

وقتی که برنامه اجرا میشه به جای اینکه مراحل بالا رو دنبال کنین همون اول کار cancel رو بزنید ودر صفحه اصلی برنامه ازقسمت نوار ابزار گزینه call وبعد از اون wait for a call رو انتخاب کنید و منتظر تماس دوستتون باشید


تذکر: هنگام وصل شدن مودم صدایی مثل صدای وصل شدن به اینترنت از خودش در میاره نگران نباشید...


نکته جالب => پس از وصل شدن شما میتوانید با دوستتون چت کنید!!


نکته اعصاب خرد کن: هر دو نفر باید در قسمت سفید برنامه تایپ کنن وشاید حرفاشون به دلیل عدم هماهنگی قاطی بشه!!


فرستادن فایل: برای این کار از قسمت بالای پنجره گزینه transfer و بعد از اون send file رو کلیک کنید.


در قسمت بروس > فایلو انتخاب کنید و روی send کلیک کنید.


نکته:در هنگام دریافت یا ارسال پیام شما قادر به چت کردن نخواهی بود!!!


دریافت فایل: برای این کار از قسمت بالای پنجره گزینه transfer و بعد از اون receive file رو کلیک کنید.(در این پنجره شما تنها میتوانید محل دریافت فایلو تغییر دهید.)


قابلیت های برنامه(اینها رو خودتون بگردین پیدا میکنین):


1. تغییر سایز و نوع فونت


2. ذخیره سازی متن چت دریه فایل متنی


3. چاپ متن چت روی کاغذ


4. ...............


ولی یادتون باشه کار اصلی این برنامه همون دریافت و ارسال فایل هست.


نکته: سعی کنید هنگام اتصال هر دو از یه ویندوز استفاده کنید.؟؟


راستی یه نکته خیلی همه!!


بعضی وقت هاارتباط آنطور که انتظار داریدبرقرار نمیشود ودلیلش هم بد بودن و یا عدم تنظیم یکسان دو مودم هست که باید ارتباط رو قطع کرد وتنظیمات مودم رو در همین پنجره هایپر درست کنین.


ارسال و دریافت فاکس در XP

ارسال فکس برای کلیه سیتسمهای عامل خانواده ویندوز با نرم افزار winfax pro امکان پذیر است ولی در ویندوز اکس پی نیازی به نصب این نرم افزار نیست چون خود ویندوز اکس پی سرویس فکس را داراست. وارد منوی start شوید سپس به ترتیب در منوی All programs وارد منوی Accessories شوید سپس وارد منوی Communications شوید اگر منوی Fax وجود داشت یعنی سرویس فکس در هنگام نصب ویندوز نصب شده است در غیر اینصورت شما باید خودتان سرویس فکس ویندوز را راه اندازی کنید . کار زیاد مشکلی نیست کافیست که شما سی دی نصب ویندوز اکس پی را داشته باشید. سی دی ویندوز اکس پی را داخل درایو سی دی رام قرار دهید سپس در control panel بخش Add/Remove programs را انتخاب کنید . سپس در بین گزینه های سمت راست پنجره آن گزینه Add/Remove Windows Component را انتخاب کنید و در پنجرهای که باز می شود در کنار Fax Services تیک بزنید سپس روی Next کلیک کنید عملیات اضافه کردن سرویس فکس به صورت خودکار شروع می شود و بعد از چند ثانیه سرویس فکس اکس پی آماده استفاده است .



اگر به بخش پرینترها بروید می بینید که یک پرینتر با نام فکس در آنجا اضافه شده است . برای ارسال فاکس کافی است شما هر فایل متنی یا تصویری که قصد ارسال آنرا دارید با انتخاب پرینت از منوی فایل یا استفاده همزمان از کلیدهای ترکیبی Ctrl +p برای پرینت بفرستید و هنگامی که کادر محاوره ای پرینت ظاهر شد پرینتر را Fax انتخاب کنید با کلیک روی ok مراحلی بعدی بصورت گام به گام ظاهر می شود . نیاز به یاد آوری نیست که برای ارسال فکس سیستم شما باید مجهز به مودمی باشد که از ارسال فکس پشتیبانی می کند که اکثر مودم ها این قابلیت را دارند. برای دریافت فکس هم کنسول فکس را راه اندازی کنید و از منوی فایل کنسول فکس Recieve fax now را انتخاب کنید .




طریقه ارسال و دریافت با WinFax Pro نیز به همین ترتیب است در قسمت انتخاب پرینتر شما باید فکسی که نرم افزار WinFax به لیست پرینترها اضافه کرده انتخاب کنید . همچنین یک از قابلیتهای WinFax این است بعد از نصب 2 پرینتر به لیست پرینتر ها اضافه می کند که یکی با نام WinFax Photo Quality است که این توانایی را دارد که فایلهای تصویری را به شکلی در آورد که علاوه بر حفظ کیفیت آن سرعت دریافت آن توسط دستگاههای فکس معمولی را آسان کند.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد