ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

آخرین نرم افزارها و اخبار کامپیوتر
ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

آخرین نرم افزارها و اخبار کامپیوتر

چند مطلب علمی

شرکت General Electric از ساخت دیسک جدیدی خبر داده است که می‌تواند 500 گیگابایت اطلاعات را در خود ذخیره کند که این حجم با ظرفیت 100 دیسک DVD برابری می‌کند.

این دیسک میکرو-هولوگرافیک که به اندازه دیسک‌های DVD طراحی شده، برای کمک به صنعت بایگانی ساخته شده است. این شرکت امیدوار است که این دیسک‌ها سرانجام می‌توانند توسط کاربران عمومی و خانگی مورد استفاده قرار گیرند.

دیسک‌های Blu-ray که برای ذخیره‌سازی فیلم‌ها با کیفیت بالا و همچنین بازی‌های رایانه‌ای ساخته شده‌اند، هم‌اکنون می‌توانند بین 25 تا 50 گیگابایت اطلاعات را در خود جا دهند.

دیسک‌های میکرو-هولوگرافیک می‌توانند بیش از دیسک‌های DVD یا Blu-ray اطلاعات را در خود ذخیره کنند، زیرا آن‌ها اطلاعات را به‌جای یک منطقه روی سطح دیسک، در سه بعد مجزا ذخیره می‌کنند.

این فناوری، قابلیت بازتابی هولوگرام‌های ذخیره‌ شده در دیسک‌ها را بیشتر می‌کند و بر این اساس، دستگاه‌های دیسک‌خوان قابلیت خواندن و ذخیره‌سازی اطلاعات را به‌دست می‌آورند.

برایان لاورنس که مدیریت مرکز Holographic Storage را در شرکت GE برعهده دارد، در وبلاگ رسمی گروه تحقیقاتی این شرکت نوشت: «به‌تازگی گروهی در شرکت GE به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای مواد به‌کار رفته در دیسک‌های ذخیره‌سازی اطلاعات را توسعه داده‌اند تا حجم نور منعکس شده در دیسک افزایش یابد و توسط هولوگرام‌ها بازتاب شود».



************************************


بر اساس گزارش جدید منتشر شده در سایت اینترنتی Computerworld، نخستین نت‌بوک دنیا با سیستم‌عامل اندروید گوگل طی سه ماه آتی با قیمت 250 دلار وارد بازار می‌شود.

به گفته نیکسون وایت یکی از موسسان شرکت Skytone، این نت‌بوک که Alpha 680 نام گرفته است، هم‌اکنون در مرکز انتقال فناوری‌های Skytone مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، نت‌بوک Alpha 680 به پردازنده 533 مگاهرتزی ARM 11 مجهز شده است و شامل نمایشگر 7 اینچی، صفحه‌کلید، صفحه لمسی و قابلیت پشتیبانی از شبکه بی‌سیم Wi-Fi می‌شود.

دو باتری سلولی نصب شده روی این رایانه همراه کوچک قادرند بین 2 تا 4 ساعت انرژی مورد نیاز کاربران را تامین کنند و این در حالی است که پیش‌تر احتمال می‌رفت عمر باتری این نت‌بوک 12 ساعت باشد.

اندروید یک سیستم‌عامل متن‌باز مبتنی بر لینوکس است که در اصل برای تلفن‌های همراه طراحی شده و کارشناسان بر این باورند که می‌توان از این نرم‌افزار جامع در دیگر دستگاه‌‌های دیجیتالی نظیر نت‌بوک‌های ارزان استفاده کرد. شرکت تحقیقاتی Ovum به‌تازگی پیش‌بینی کرده است که به دنبال تلاش شرکت‌ها برای تولید نسل جدید رایانه‌های قابل‌حمل کوچک با قیمت کمتر از 200 دلار، در سال 2009 میلادی نت‌بوک‌های مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید پیشرفت خواهند کرد.

شرکت HP نیز گزارش داده است که در حال ساخت نسل جدید نت‌بوک‌های ارزان خود با سیستم‌عامل اندروید است، البته یکی از مدیران HP پس از یک مصاحبه خبری هیچ توضیحی را در مورد احتمال تولید دستگاه دیجیتالی در این شرکت با سیستم‌عامل اندروید نداد. شرکت Asustek Computer نیز به‌تازگی خبر استفاده از اندروید در نسل جدید محصولات خود را تایید کرده و شرکت دل نیز توضیح داده است که در گوشی جدید خود که به زودی وارد بازار می‌شود، این سیستم‌عامل را به‌کار برده است.


************************************

شرکت Adobe Systems ابزار ویژه خود برای حفاظت و نگهداری از محتوای اینترنتی را به بازار عرضه کرد که قابلیت به‌روزرسانی سایت‌ها از طریق انواع مرورگرها توسط کاربرانی با دانش فنی اندک را فراهم می‌کند.

این نرم‌افزار جدید که Adobe InContext Editing 1.5 نام دارد، برای آن دسته از طراحان حرفه‌ای که با کاربران معمولی کار می‌کنند مفید خواهد بود تا این کاربران بتوانند بدون ایجاد خطر و مشکل برای طراحی و قالب‌بندی سایت اینترنتی، محتوای آن را به‌روز کنند.

نرم‌افزار InContext Editing به کاربران امکان می‌دهد تا سایت اینترنتی خود را بدون نیاز به نصب نرم‌افزار خاص و از طریق مرورگر اینترنتی به‌روز کنند. سرویس آنلاینی که برای این نرم‌افزار راه‌اندازی شده، به عنوان ابزاری برای گسترش Adobe Creative Suite 4 به کار می‌رود.

به گفته Adobe، InContext Editing به طراحان اینترنتی امکان می‌دهد حین انجام طراحی، به مدت طولانی از برنامه‌ها برای مشتریان خود حفاظت و پشتیبانی کنند.

با این محصول، طراحان وب می‌توانند تشخیص دهند که کدام بخش از سایت اینترنتی می‌تواند با DreamWeaver CS4 یا به‌وسیله مرورگر ویرایش شود. نرم‌افزار DreamWeaver CSS همچنین این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند تا گزینه‌های مربوط به ویرایش را انتخاب کرده و یا نوع CSS موجود برای ویرایش محتوای داخلی سایت را تعیین کند.

شرکت Adobe طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «مشتریان و طراحان اینترنتی که از سرویس Adobe InContext Editing و انواع مرورگرهای اینترنتی جدید استفاده می‌کنند، پس از وارد کردن شناسه کاربری و رمز عبور، روی گزینه Edit کلیک کرده و به‌روزرسانی‌های خود را انجام می‌دهند».

************************************


به گزارش ایسنا، این دانشمند‌ان اعلام کردند: به زودی تلفن‌های هوشمندی وارد بازار می‌شود که مجهز به سیستم تصویربرداری فراصوتی هستند.

ویلیام ریچارد استادیار علوم مهندسی و رایانه‌یی در دانشگاه واشنگتن و دستیار وی سوندهای فراصوتی تجاری USB طراحی کرده‌اند که با تلفنهای هوشمند مجهز به ویندوز مایکروسافت سازگار هستند.

برای تولید سوندهای فراصوتی USB به گونه‌ای که قابل کار کردن با تلفنهای هوشمند باشند، محققان باید تک تک جنبه‌های سوند اعم از مصرف انرژی و انتقال دیتا را در مرحله طراحی و عملکرد بهینه سازی می‌کردند تا امکان تهیه تصاویر الگوریتمی فراهم شود.

در نتیجه آنها دستگاهی تهیه کرده‌اند که می‌توان با کمک آن از کبد، کلیه‌ها، مثانه و چشمها با استفاده از تلفن همراه تصویربرداری کرد.

به علاوه این وسیله برای تصویربرداری از مجاری ادراری، پروستات و همچنین بیوپسی و تصویر برداری از عروق سرخرگ و سیاهرگ کاربرد دارد و همه جا می‌توان با خود به همراه داشت.


************************************

گرم شدن بیش از حد قطعات کامپیوتری امروزه به یکی از مشکلات شایع برای کاربران بدل شده است تا آنجا که این موضوع علاوه بر آسیب رسانی به سخت افزارها می تواند عمر آنها را نیز کوتاهتر کند و حتی تاثیر منفی روی عملکرد نرم افزارهای در حال اجرا بگذارد. برای حل این مشکل راه های مختلفی وجود دارد که در این مطلب قصد داریم 10 ترفند کاربردی و رایج درخصوص خنک نگه داشتن قطعات کامپیوتری را برای شما توضیح دهیم پس با ما همراه شوید.

1- اگر از کامپیوتر استفاده نمی کنید، حتماً آن را خاموش کنید چرا که این مساله یکی از بهترین راه ها برای صرفه جویی در مصرف برق و همچنین جلوگیری از تولید گرمای زیاد است.

2- پاورهای موثر در انرژی، در از بین رفتن انرژی زیاد که به گرمای غیرقابل مصرف تبدیل می شوند جلوگیری می کنند. آن دسته از پاورهایی که واقعاً در انرژی موثرند، امروزه حتماً دارای لیسانس Plus80 هستند. این مساله باید هنگام خرید مورد توجه و اهمیت قرار گیرد.


3- هنگام نصب خنک کننده CPU باید به این نکته توجه شود که میزان حساب شده از این خمیر سیلیکون (خمیر هادی گرما) در میان پردازشگر و رادیاتور فن ریخته شود چرا که هنگام گرم شدن پردازشگر، انرژی زیادی نیز مصرف می شود.


4- بهتر است کامپیوتر در مکان خنکی قرار داده شود چرا که ارتباط مستقیم با نور آفتاب یا هر منبع گرمایی دیگر مانند لامپ های هالوژن باعث گرمای بسیار زیاد کامپیوتر می شود و این مساله موجبات بروز مشکل در سیستم کامپیوتری را ایجاد می کند.


5- کامپیوتر احتیاج به فضایی کافی برای گردش هوایی موثر دارد. این مساله مخصوصاً برای نوت بوک ها بیشتر صدق می کند. توجه داشته باشید به هیچ وجه کامپیوتر را روی متکا، پتو یا هر چیزی که به گونه یی دریچه های هوا را مسدود کند، قرار ندهید.


6- کیس کامپیوتر و همچنین در صورت وجود، فیلترهای هوا، باید به صورت منظم تمیز شوند تا از گرد و خاک روی کامپیوتر محافظت شود. جمع شدن گرد و خاک می تواند باعث ایزوله شدن قطعات الکترونیکی شده، مانع جریان هوا شده و این گونه هواگیری را با دردسر مواجه کنند.


7- یکی از مسائل مهم دیگر برای سیستم، جریان هوای عالی و کافی است بنابراین برای ایجاد یک جریان هوای مناسب باید از ایجاد کابل های تودرتو و پیچیده در کیس سیستم جلوگیری کرد و بهترین روش به این صورت است که هر کدام از کابل ها را به کابل مورد نظر ارتباط داده و سپس آنها را از سیستم مدیریت کابل ها عبور دهیم تا از این طریق از پیچیدگی کابل ها و مسدود شدن هوا جلوگیری کنیم.


8- برای خنک نگه داشتن آن دسته از قطعاتی که در مسیر مستقیم جریان هوا نیستند، یک سیستم خنک کننده موثر و هدف دار بسیار مهم است؛ مساله یی که بیشتر اوقات به فراموشی سپرده می شود.


9- بهتر است به فکر یک خنک کننده آبی نیز برای پردازشگر خود باشید، چرا که هم سیستم خنک کننده اش بسیار عالی است و هم صدایی کمتر از صدای خنک کننده های عادی دارد.


10- از آنجا که در نوت بوک ها، خنک کننده ها و دریچه ها کوچک تر می شوند، مساله استفاده از سیستم خنک کننده مناسب بسیار مهم است. یک خنک کننده ماهرانه و متناسب می تواند عمر دستگاه و بدنه را تا چند سال افزایش بخشد


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد