ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

آخرین نرم افزارها و اخبار کامپیوتر
ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

آخرین نرم افزارها و اخبار کامپیوتر

دریافت رایگان لینوکس پارسیکس

همان‌طور که می‌دانید (یا حداقل شنیده‌اید و خوانده‌اید)، سیستم‌عامل گنو/ لینوکس به خودی خود یک سیستم‌عامل آزاد و رایگان است. گنو/ لینوکس را هر کس می‌تواند جمع‌آوری کرده و به نام خودش به رایگان عرضه کرده و یا با خدماتی مانند بسته‌بندی و پشتیبانی به فروش برساند. سیستم‌عامل گنو/ لینوکس از بخش‌های بسیار زیادی تشکیل شده که هر بخش آن توسط عده‌ای‌ داوطلب و علاقه‌مند در سرتاسر دنیا توسعه می‌یابد.
در صورتی که به عنوان یک کاربر بخواهید یک گنو/ لینوکس داشته باشید، باید تمام این بخش‌ها و برنامه‌ها را جمع‌آوری کرده و پس از کامپایل استفاده نمایید. درصد کمی از مردم این امکان و توانایی را دارند. بنابراین، افراد و شرکت‌هایی اقدام به جمع‌آوری این بخش‌ها و قرار دادن آنها کنار هم کردند و علاوه بر آن برای این مجموعه برنامه‌هایی مانند برنامه نصب و مدیریت سیستم ایجاد کردند تا کار نصب و مدیریت سیستم را برای کاربران آسان کنند. علاوه بر آن خدماتی مانند بسته‌بندی و پشتیبانی نیز به آ‌نها اضافه شد. به این مجموعه‌ها که توسط افراد و شرکت‌ها گردآوری شده است، توزیع (Distribution) گنو/ لینوکس می‌گویند.

از عواملی که باعث محبوبیت یک توزیع دسکتاپ (میز کار) می‌شوند می‌توان محیط گرافیکی جذاب و چشم نواز، نصب برنامه‌های محبوب و به روز به صورت پیش فرض، دارا بودن کتاب‌ها و مستندات آموزشی، پشتیبانی از زبان‌های متعدد، قابلیت به روز رسانی و پشتیبانی فنی و امنیتی را نام برد. پارسیکس توزیعی است که علاوه بر همه این موارد، از زبان فارسی نیز به عنوان زبان پیش گزیده در کنار زبان انگلیسی استفاده می‌کند.

پارسیکس گنو/لینوکس چیست؟

پارسیکس یک دیسک زنده و قابل نصب برگرفته شده از لینوکس KANOTIX و مبتنی بر Debian است که در آن از میزکار کامل GNOME به عنوان میزکار پیش‌گزیده استفاده شده است و کلیه بسته‌های نرم‌افزاری لازم برای یک توزیع مخصوص میزکار را داراست. علاوه بر زبان‌های متعدد، پارسیکس همچنین بطور پیش‌گزیده از صفحه کلید فارسی پشتیبانی کرده و با استفاده از کلیدهای Alt+Shift می‌توانید در آن فارسی تایپ نمایید. پارسیکس را می‌توانید بر روی دیسک سخت خود نصب کرده و از آن به عنوان سیستم‌عامل کامپیوتر خود استفاده کنید. پارسیکس همچنین حاوی واژه‌نامه آزاد و بازمتن xFarDic و قلم‌های رایگان و آزاد فارسی از پروژه FPF می‌باشد. پارسیکس گنو/لینوکس ابتدا برای کاربران فارسی زبان طراحی شده بود ولی در حال حاضر دارای جامعه کاربری فعال از سرتاسر جهان می‌باشد. برای اطلاعات دقیق‌تر در خصوص نام‌های انتشارهای مختلف، اینجا را ببینید.

تاریخچه:

اولین خبر انتشار پارسیکس در سوم بهمن ۱۳۸۳ توسط آلن باغومیان ایجاد کننده‌ این توزیع در سایت رسمی آن منتشر شد، در ۱۳ بهمن ۱۳۸۳ اولین نسخه‌ی پایدار پارسیکس توسط آلن باغومیان منتشر و در اختیار کاربران قرار گرفت. در یکم اسفند ۱۳۸۳ سایت OSDir یک تور تصویری از پارسیکس در سایت خود منتشر کرد و این انتشار باعث شد تا این توزیع هر چه بهتر در میان طرفداران توزیع‌های دبینی خود نمایی کند.



محیط جذاب و زیبا و تم‌های منحصر به فرد پارسیکس هم می‌تواند ترغیب کننده افراد به استفاده از این سیستم عامل زیبا باشد. در نسخه جدید پارسیکس (ویولا) پشتیبانی از دسکتاپ سه بعدی (z(compi مجدداً اضافه شده است که هیچ کس براحتی نمی‌تواند از کنار جذابیتهای آن بگذرد (فقط کافی است که شتاب‌دهنده یا همان درایور سه بعدی کارت گرافیک خود را نصب کنید و تا مدت‌های طولانی با قابلیت‌هایz compi پارسیکس سرگرم شوید.


» تصاویری از محیط پارسیکس

» وب سایت رسمی پارسیکس

ابتدا لازم است تا در فروشگاه تیم ساینا عضو شوید تا امکان سفارش پارسیکس و دیگر محصولات آن را داشته باشید . (لینک ثبت نام)

سپس برای سفارش Parsix 2.0 به این صفحه مراجعه کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد