ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

آخرین نرم افزارها و اخبار کامپیوتر
ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

آخرین نرم افزارها و اخبار کامپیوتر

روز والینتاین مبارک


تاریخچه ولنتاین

یکی از افسانه ها حاکی است والنتاین در قرن سوم میلادی و در روم باستان زندگی می کرده، هنگامی که امپراتور کلادیوس به این نتیجه می رسد که سربازان مجرد قدرتمندتر هستند، ازدواج مردان جوان را غیرقانونی می کند تا بر تعداد سربازانش بیفزاید.والنتاین این حکم را بسیار ناعادلانه می داند از فرمان سرپیچی می کند و مردان و زنان جوان را در خفا به عقد یکدیگر درمی آورد.کلادیـوس که از ایـن عـمل آگاه می شود، وی را به مرگ محکوم می کند.بر اساس این افسانه والنتاین خودش اولین "هدیه والنتاین" را برای معشوقش می فرستد.هنگامی که والنتاین در زندان بوده، دلداده دختر جوانی می شود که دختر زندانبان بوده است.یش از مرگش، نامه ای برای آن دختر نوشته و در پایان چنین امضا می کند "والنتاین تو" و این عبارتی است که امروزه نیز در پایان برخی نامه ها به چشم می خورددر تمامی افسانه ها شاهد هستیم که والنتاین پیکره و در حقیقت نمادی از همدلی، دلسوزی و از همه مهمتر عشق است.بر اساس یکی دیگر از افسانه ها، همه دختران مجرد شهر عصر همان روز اسامی شان را روی یک تکه کاغذ نوشته و آن را در گلدانی می ریختند.

آنگاه هر کدام از پسران مجرد شهر یکی از آن اسامی را از داخل درمی آوردند و با صاحب آن نام آشنا می شد. این کار اغلب به ازدواج می انجامید.

پاپ اعظم گلاسیوس، نخستین بار در حدود 498 پس از میلاد، روز 14 فوریه را روز سنت والنتاین قرار داد. بنابراین روش قرعه کشی رومیان برای انتخاب همسر ضد مذهب و غیرقانونی اعلام شد.بعدها، انگلیسی ها و فرانسوی ها در قرون وسطی بر این باور شدند که 14 فوریه آغاز فصل جفت گیری پرندگان است و خود به رشد این رای منجر شد که روز والنتاین را باید جشن گرفته و گرامی بدارند.

در قرن هفدهم در بریتانیای کبیر بود که روز والنتاین را در سر تا سر کشور جشن گرفتند. در اواسط قرن هجدهم، دوستان و دلدادگان از هر طبقه اجتماعی که بودند در این روز به یکدیگر هدایای کوچک یا نامه های عاشقانه می دادند.

در پایان قرن هجدهم با توجه به گسترش صنعت چاپ در جهان کارت های چاپی جایگزین دست نوشته ها شدند. در آن زمان که مردم را از ابراز احساسات فراوان منع می کردند، کارت های از پیش آماده شده بهترین روش برای نشان دادن احساسات و علایق یک فرد به شمار می رفت. همچنین هزینه بسیار نازل پست بهترین مشوق برای علاقه مندان به این سنت محبوب به شمار می رفت. در سال های بین 1700 تا 1710 بود که امریکایی ها نیز به جرگه برگزارکنندگان روز والنتاین پیوستند.بر اساس گزارشات آماری، ارسال بیش از یک میلیارد کارت والنتاین باعث شده است که این روز به عنوان دومین روز در تمام سال باشد که طی آن بیشترین تعداد کارت تبریک رد و بدل می شود (تعداد کارت هـای ارسـال شـده بـرای گرامی داشت کریسمس 6/2 میلـیارد بـرآورد شـده اسـت). تـقریبا 85 درصد هدایای والنتاین توسط زنان خریداری می شود.


ولنتاین رو پیشاپیش به همه ی دوستای عزیزم تبریک میگم و امیدوارم که همیشه عاشق باشید و قدر عشقتون رو بیشتر از همیشه بدونید  .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد