ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

آخرین نرم افزارها و اخبار کامپیوتر
ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

آخرین نرم افزارها و اخبار کامپیوتر

قیمت هواپیماهای شخصی در ایران


نایب رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران از تاسیس چند شرکت به منظور توسعه‌ هوانوردی عمومی در کشور خبر داد و افزود: تاکنون چندین شرکت با سهم 59 درصد دولتی و 41 درصد خصوصی تاسیس شده تا به صورت تخصصی روی برنامه‌ توسعه‌ هوانوردی عمومی در کشور و ساخت هواپیماهای دو تا 19 نفره کار کنند.

یعقوب انتصاری در گفتگو با ایسنا برنامه‌ توسعه‌ استفاده از هواپیماهای شخصی در ایران را تشریح کرد و گفت: این شرکتها همچنین روی تدوین قوانین و فرهنگ‌سازی در حوزه‌ هوانوردی عمومی و مواردی مانند ایرتاکسی، گردشگری هوایی، ایجاد کلوپهای هوانوردی در کلاس‌های فوق سبک، اسپورت و سبک نیز کار خواهند کرد.

ساخت 3500 فروند هواپیما
انتصاری با اشاره به این‌که در ابتدا چند پایگاه به صورت آزمایشی برای توسعه‌ هوانوردی عمومی در کشور در نظر گرفته شده که در نوروز امسال عملیاتی می‌شوند، اظهار کرد: باید ظرف پنج سال سه هزار و 500 فروند هواپیمای کوچک در کلاس‌های دو تا 19 نفره در ایران به صورت داخلی‌سازی یا با مشارکت خارجی ساخته شود. همچنین بخشی از این نیاز را نیز می‌توان از خارج خریداری کرد. در این بین شرکت‌های خصوصی می‌توانند با مشارکت شرکت‌های خارجی اقدام به ساخت این نوع هواپیماها کنند.
او با تاکید بر این‌که برای توسعه‌ استفاده از هواپیماهای شخصی در کشور باید زیرساختهای مختلفی فراهم شوند، عنوان کرد: همچنین قرار است شرکتهای لیزینگ برای خرید قسطی هواپیماهای شخصی در کشور تاسیس شوند. ایجاد زیرساختهایی مانند فرودگاه‌ها و بانک‌ها به سرمایه‌گذاری دولتی و خصوصی با هم نیاز دارد.
وی یادآوری کرد: دولت دو سال قبل تصمیم به توسعه‌ هوانوردی عمومی در کشور گرفت و باید فرهنگ‌ هوانوردی عمومی در کشور گسترش یابد. هم‌اکنون وزارت دفاع و سازمان صنایع هوایی به صورت تخصصی در این حوزه کار می‌کنند.
چند و چون قیمت هواپیماهای شخصی
نایب رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران درباره‌ قیمت هواپیماهای شخصی توضیح داد: قیمت هواپیماهای دو نفره حدود 90 میلیون تومان، ‌هواپیماهای چهار نفره بین 250 تا 300 میلیون تومان، هواپیماهای 6 تا 8 نفره بین 700 تا 800 میلیون تومان و هواپیماهای 12 تا 19 نفره بین 1.5 تا 4 میلیارد تومان است که اینها هم‌سطح قیمت‌های جهانی هستند.
او خاطرنشان کرد: همچنین بخشهای تعمیر، نگهداری و خدمات پس از فروش نیز باید در کشور ایجاد شوند. از سوی دیگر با توسعه‌ هوانوردی عمومی در کشور بسیاری از فرودگاههای غیرفعال کشور فعال شده و فعالیت‌ آنها توجیه اقتصادی پیدا می‌کند. اشتغال‌زایی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و توسعه‌ سایر صنایع نیز از دستاوردهای توسعه‌ی حوزه‌ هوانوردی عمومی در کشور است.
الگوی خاصی نداریم
انتصاری درباره‌ تجربه‌ کشورهای دیگر در حوزه‌ هوانوردی عمومی توضیح داد: کشورهای مختلفی مانند کانادا در حوزه‌ هوانوردی عمومی پیشرفت کرده‌اند. البته ایران الگوی خاصی در زمینه‌ توسعه هوانوردی عمومی ندارد، بلکه از تجربه همه کشورها از جمله برزیل و کانادا استفاده می‌کند. متاسفانه کشورمان در حوزه‌ هوانوردی عمومی جزو کشورهای جهان چهارم محسوب می‌شود. یعنی ما حتی از کشورهای توسعه نیافته هم عقب‌تریم.
شروع کار با پولدارها
او در پاسخ به این سوال که آیا به نظر شما حوزه‌ هوانوردی عمومی بیشتر مربوط به پولدارها نیست؟ گفت: البته توسعه‌ هوانوردی عمومی و استفاده از هواپیماهای شخصی در ایران با ورود افراد پولدار به این حوزه آغاز می‌شود، اما در ادامه تمام تلاش‌ بر این است که بخش عمده‌ی مردم بتوانند از مزایای این بخش بهره‌مند شوند.
وی تصریح کرد: توسعه‌ هوانوردی عمومی در کشور باعث فعال شدن شرکتهای دانش بنیان می‌شود. صنعت هوانوردی به گونه‌ای است که حتی افراد بی‌سواد هم به آن علاقمند هستند، اما این صنعت پرریسک و در عین حال با دقت بسیار بالا است. نباید این صنعت را با خودروسازی مقایسه کرد، چرا که صنعت خودروسازی سالانه بیش از یک میلیون دستگاه محصول تولید می‌کند، اما صنعت هوایی قرار است طی پنج سال پنج هزار فروند محصول با فناوری بالا تولید کند؛ بنابراین باید نحوه‌ برخورد دولت با این دو صنعت با هم متفاوت باشد و برای صنعت هوایی معافیت‌های مختلف در نظر گرفته شود.
نایب رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران گفت: چین در نمایشگاه هوایی امسال بیش از 60 میلیون دلار به بخش خصوصی خود کمک بلاعوض کرد تا در حوزه‌ هوانوردی عمومی فعالیت کنند. توان ساخت ما در هوانوردی عمومی از چین هم بالاتر است.
این یک رویا نیست!
وی در پاسخ به این سوال که آیا به نظر شما گسترش استفاده از هواپیمای شخصی در ایران در حد یک رویا می‌ماند یا خیر؟ اظهار کرد:‌ توسعه هوانوردی عمومی و استفاده از هواپیماهای شخصی در ایران یک رویا نیست، بلکه قابل تحقق است و پشت آن هم اراده‌ای وجود دارد. دولت باید پای گفته خود بایستد و امیدواریم این تصمیم دولت عملی شود و سازمان صنایع هوایی آن‌را اجرا کند تا تعداد زیادی از متخصصان و نیروهای کاری در حوزه‌ صنعت هوایی فعالتر شوند. این پروژه‌ عظیم برای قشر دانشگاهی و صنعتگران امیدواری زیادی ایجاد کرده و اگر عملی نشود و صرفا به جنبه اقتصادی آن توجه شود این کار شروع نمی‌شود و باعث ایجاد سرخوردگی در بین فعالان صنعت هوایی می‌شود، زیرا در همه‌ دنیا توسعه هوانوردی عمومی ابتدا توسط دولت انجام شده، زیرا این کار پرریسک است و دولت باید زیرساختهای آن‌را فراهم کند.
وی تاکید کرد: توسعه‌ هوانوردی عمومی باعث توسعه‌ بسیاری از صنایع دیگر هم می‌شود و در کشور ما در بخش غیرنظامی تاثیرات زیادی می‌گذارد و جایگاه ایران را در دنیا بالا می‌برد. حتی در حوزه‌ نظامی این صنعت با استقلال ما سروکار دارد و مجلس هم باید با قانونگذاری به آن کمک کند. سایر وزارتخانه‌ها و نهادهای دیگر هم باید به توسعه‌ هوانوردی عمومی در کشور کمک کنند.
اجرای آزمایشی طرح در دو فرودگاه پیام و ارومیه
نایب رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران خبر داد: نوروز امسال به صورت آزمایشی استفاده از هواپیماهای شخصی در دو فرودگاه پیام تهران و ارومیه آغاز می‌شود. توسعه‌ هوانوردی عمومی در کشور و استفاده از هواپیماهای شخصی برنامه‌ای پنج ساله بوده که باید تا سال 1395 به نتیجه برسد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد