ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

آخرین نرم افزارها و اخبار کامپیوتر
ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

آخرین نرم افزارها و اخبار کامپیوتر

هر کجا هستید اینترنت پرسرعت داشته باشید + عکس

اگر نیاز دارید هرکجا هستید به اینترنت پرسرعت متصل باشید ، می توانید از مودم‌های اینترنت 3G استفاده کنید.
روترهای اینترنت پرسرعت نسل سوم برق مورد نیاز خود را به دو صورت و از طریق باتری لیتیوم‌ ـ یونی یا آداپتور AC تامین می‌کنند و با آداپتور و کابلی که همراه با آن ارائه می‌شود یا شارژرهای USB ، مانند شارژرهای گوشی‌های موبایل اندرویدی یا شارژر خودرو شارژ می‌شوند.
 
این وسیله به‌راحتی در جیب شما جای گرفته و می‌توانید آنها را به هر نقطه‌ای حمل کرده با استفاده از آن به گشت و گذار در اینترنت بپردارید. یکی از قابلیت‌های این دستگاه WPS است که وظیفه آن راه‌‌اندازی یک شبکه بی‌سیم سریع، حفاظت شده و بدون نیاز به وارد‌کردن پسورد است تا کاربران دیگر بتوانند سریع به این روتر متصل شوند.
2679396 928
 
از دیگر ویژگی‌های این روترها وجود صفحه نمایش است. صفحه نمایش این وسیله به شما میزان باتری، آنتن سیمکارت، متصل بودن به اینترنت، تعداد پیام‌های کوتاه‌ دریافتی، تعداد دستگاه‌های متصل شده به دستگاه و... را نشان می‌دهد.
 
در اینجا ما دو مدل از بهترین انواع این روترهای بی‌سیم قابل حمل 3G را انتخاب کرده‌ایم که به شرح زیر به مقایسه و بررسی آنها می‌پردازیم.
 
1ـ مودم 3G وای- فای
 
TP Link M5350
 
ام 5350 محصول TP-Link امکانات خوبی را به کاربر ارائه می‌کند. مودم 3G وای ـ فای تی. پی. لینک ام 5350 واقعاً طراحی خوب و ابعاد جمع و جور و لبه‌های گرد و خمیده ظاهری تراشیده و خوش فرم دارد و وزن آن کمتر از صد گرم است. دکمه پاور در گوشه پایین سمت راست قرار داشته و صفحه نمایش OLED کوچک در جهت مقابل آن، اطلاعات کافی درباره شبکه، آنتن‌دهی و عمر باتری، رابط بی‌سیم و تعداد افراد متصل به دستگاه، حجم داده ارسالی و دریافتی و پیغام‌های رسیده را نمایش می‌دهد. در زیر در دستگاه، باتری 2000 میلی‌ آمپر ساعتی، محل نصب سیمکارت و کارت حافظه میکرو اس. دی با قابلیت پشتیبانی از حداکثر ظرفیت ۳۲ گیگابایت قرار گرفته است.
 
2679397 591
 
متاسفانه امکان به اشتراک‌گذاری حافظه میکرو اس. دی روی شبکه وای ـ فای میسر نیست و فقط می‌توان از طریق درگاه اتصال یو.اس.بی به فضای ذخیره داده کارت دسترسی پیدا کرد. با توجه به نوع مصرف، باتری آن می‌تواند شش تا ده ساعت دوام شارژدهی داشته باشد.
 
راه‌اندازی این دستگاه نسبتا ساده است. پس از نصب سیمکارت باید از طریق وای- فای به آن متصل شده و در صورتی که تنظیمات شبکه به صورت خودکار انجام نشده باشد، از منوی تنظیمات دستگاه و بخش ویزارد این عمل را انجام دهید که کار چندان پیچیده و مشکلی نیست. پس از انجام این مرحله می‌توانید از اتصال به اینترنت پر سرعت نسل سوم بهره‌مند شوید.
 
پیغام‌های متنی دریافتی روی خود سیمکارت ذخیره می‌شوند و حافظه داخلی برای ذخیره پیغام‌ها وجود ندارد. همچنین برای خواندن پیغام‌ها باید وارد کنترل پانل شوید. رابط کاربری ساده‌ای داشته و البته گزینه‌های زیادی نیز در اختیار ندارید. برای مثال تنها حالت رمزنگاری اطلاعات در شبکه وای- فای حالت WPA2-PSK Personal است که جزو عمومی‌ترین گزینه‌ها برای رمزنگاری اطلاعات است.
2679398753
مودم ام 5350 حداکثر سرعت ارسال و دریافت اطلاعات به ترتیب 76/5 و 6/21 مگابیت در ثانیه را پشتیبانی می‌کند. رابط وای ـ فای با پشتیبانی از استاندارد n11 ، 802 امکان اتصال همزمان ده نفر را فراهم می‌سازد. دستگاه در فواصل کم از آنتن‌دهی مناسبی برخوردار است (حدود ۴۰ دسی‌بل در فاصله سه متری و بدون مانع)، اما با افزایش فاصله و موانع (فاصله شش متر و وجود دو دیوار، مایکروویو و یخچال به عنوان مانع)، سیگنال افت قابل توجهی پیدا می‌کند و به حدود ۷۵ دسی‌بل می‌رسد. با این حال در هر دو حالت سیگنال از ثبات کافی برخوردار بوده و نوسان زیادی در کار نیست.
 
ـ مزایا: طراحی زیبا، عمر باتری مناسب،‌ دارای گزینه غیرفعال‌سازی خودکار وای ـ فای،‌ مجهز به صفحه‌نمایش،‌ امکان فیلترسازی کاربران متصل به مودم،‌ ثبات مناسب رابط بی‌سیم.
 
ـ معایب: فراهم نبودن امکان به اشتراک‌گذاری حافظه میکرو اس. دی از طریق رابط بی‌سیم،‌ نبود امکان محدود کردن دسترسی سایت.
 

 
2ـ مودم 3G وای ـ فای
 
D-Link DWR-730/N
 
شرکت دی لینک (D-Link) به دلیل استقبال زیادی که از روترهای بی‌سیم 3G جیبی (بسیار کوچک) تصمیم گرفت تا نقاط ضعف این محصول را رفع کرده، نقاط قوت و امکانات و طراحی آن را بهبود بخشد. بنابراین مودم 3G وای- فای خود را با نام DWR-730/N به بازار مصرف عرضه کرد. اولین تفاوتی که در این مدل به چشم می‌خورد، اندازه آن است که کوچک‌تر و سبک‌تر از مدل پیشین شده و طراحی آن زیبا و شبیه یک گوشی تلفن همراه کوچک است.
 
2679424914
 
تغییر دیگر آن اضافه شدن صفحه نمایش است که واقعا کارآیی زیادی دارد و دی. دبلیو. آر 730 را که قبلا در این مورد نسبت به رقیب خود تی. پی لینک ام5350 ضعف داشت، یک قدم جلو انداخت. اما تغییر سوم اضافه شدن ظرفیت باتری این محصول است. باتری مدل قبلی 1500 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت داشت اما باتری مدل جدید 2380 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد، در نتیجه مدت زمان بیشتری به شما خدمت می‌کند. همان‌طور که در بالا نیز اشاره شد، رقیب تی. پی لینک این دستگاه از باتری 2000 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد و تا هفت ساعت به صورت مداوم دوام شارژدهی دارد، در مدل جدید دی لینک باتری از آن هم بالاتر است و زمان بیشتری شارژدهی به شما ارائه می‌کند. بنابراین در این رقابت نیز D-Link DWR-730 بازهم یک قدم جلوتر از TP-Link M5350 قرار می‌گیرد.
2679423934
ـ‌ مزایا: بهره‌بری از صفحه نمایش LED ، شارژدهی مناسب باتری،‌ قابلیت به اشتراک‌گذاری اینترنت سیمکارت به صورت بی‌سیم، قابلیت ارسال و دریافت پیام کوتاه،‌ قابلیت اتصال چند کاربر به صورت همزمان.
 
ـ معایب: سایز صفحه نمایش می‌توانست کمی بزرگ‌تر باشد،‌ بدون باتری و با استفاده از شارژر کار نمی‌کند.

 
جمع‌بندی
 
یک مودم 3G وای ـ فای به شما این امکان را می‌دهد تا از اینترنت پر سرعت سیمکارت نسل سوم خود به صورت بی‌سیم استفاده کرده یا آن را در اختیار چند کاربر دیگر نیز قرار دهید. باتری این محصول بسیار خوب عمل می‌کند و به شما بین شش تا هفت ساعت (باتوجه به نوع استفاده و تعداد نفرات متصل شده به دستگاه) به صورت مداوم خدمت می‌کند.
 
از دیگر مزایای این وسیله صفحه نمایش آن است که اطلاعاتی چون میزان باتری، مقدار آنتن سیمکارت، متصل بودن به اینترنت، تعداد پیام‌های کوتاه‌ دریافتی و تعداد دستگاه‌های متصل شده به سیستم را در اختیار شما قرار می‌دهد. این مودم‌های 3G بی‌سیم دستگاه‌هایی چند کاره بسیار پرکاربرد و مفید هستند که در هر زمان و مکانی به شما خدمت می‌کنند.