ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

آخرین نرم افزارها و اخبار کامپیوتر
ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

آخرین نرم افزارها و اخبار کامپیوتر

پارتیشن بندی در ویندوز 7

تقسیم کردن ظرفت هارد دیسک به چند درایو پارتیشن بندی هارد نامیده می شود که این کار عموما توسط نرم افزارهایی قابل انجام است.

در ویندوز 7 قابلیتی وجود دارد که این کار را بدون نیاز به نرم افزار انجام می دهد.  
 
برای پارتیشن بندی مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

گام 1
 وارد کنترل پنل ویندوز شوید و بر روی Category کلیک کنید.

گام 2
از منو باز شده گزینه Large Icons را انتخاب کنید تا تمامی آیکون های داخل کنترل پنل نمایش داده شوند. 

گام 3
 وارد Administrative Tools شوید و بر روی Computer Management کلیک کنید تا پنجره مربوطه برایتان باز شود.

گام 4
Storage را باز کنید و وارد گزینه (Disk Management (Local شوید.

گام 5
در این مرحله درایوی را که میخواهید آن را قسمت بندی کنید انتخاب کنید و روی آن راست کلیک کنید و گزینه Shrink Volume را انتخاب کنید،با این کاراطلاعات موجود در درایو شما از بین نخواهد رفت و فقط به میزان فضای خالی موجود در درایو میتواند فضا های جدید ایجاد کنید.همچنین اگر بخواهید یک درایو را که به آن نیازی ندارید و اطلاعاتی بر روی آن ندارید حذف و تبدیل به چند درایو کنید بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Delete Volume را انتخاب کنید سپس بر روی درایو پاک شده مجدد کلیک راست کرده و گزینه New Sipmle Volume را انتخاب کرده و حجم مورد نظر برای درایو جدید را وارد کنید و از مرحله 8 به بعد را انجام دهید.

گام 6
حجم مورد نظر را در کادر نشان داده شده وارد کنید، دقت کنید که حجم بر اساس MB باید وارد شود یعنی هر گیگابایت برابر با 1024 مگابایت است،عدد دلخواه خود را بر حسب گیگ در 1024 ضرب کرده و در کادر خواسته شده وارد کنید و دکمه Shrink  را بزنید.
 
گام 7
درایو با ظرفیت مورد نظر ساخته شد، برای آنکه آنرا قابل شناسایی کنیم بر روی درایو ساخته شده راست کلیک میکنیم و گزینه New Simple Volume را انتخاب کنید و دکمه Next را بزنید.

گام 8
مجدد دکمه Next را بزنید و سپس نامی برای درایوی که ساخته می شود از لیست انتخاب کنید ودکمه Next را بزنید.

گام 9
در صفحه باز شده تیک گزینه Perform a quick format را زده و دکمه Next را بزنید.

گام 10
دکمه Finish را بزنید تا عملیات به پایان برسد.
 
حالا درایو مورد نظر شما ساخته شده و آماده استفاده است، در ادامه چون این درایو بعد از نصب ویندوز ساخته شده است از نظر نام گذاری درایو ها در پشت سر دیگر درایو ها نام گذاری نشده است.

تنظیم نام گذاری درایو ها 

گام 1
بر روی نام DVD-ROM راست کلیک کرده و گزینه Change Drive Letter And Patchs را انتخاب میکنیم.(این کار را اگر سیستم شما دارای 2 درایو بود برای هر 2 تکرار کنید تا نام گذاری ها به ترتیب نوع درایو گردد).

گام 2
دکمه Change را بزنید و از لیست نام ها حرف J را انتخاب کنید تا حرف E آزاد شود،سپس دکمه OK را بزنید و در پیغام ظاهر شده دکمه Yes را بزنید.

گام 3
بر روی درایوی که تازه ساخته شده است و میخواهید نام آن را با بقیه درایو ها مرتب کنیم راست کلیک کرده و Change Drive Letter And Patchs را بزنید سپس دکمه Change را زده و از لیست نام ها حرف E را انتخاب  و در آخر OK کنید.

Spartan و تفاوت های آن با IE

حتما این خبر به گوش شما نیز رسیده است که مایکروسافت در حال طراحی و تولید مرورگر جدیدی است که قرار است در نسخه 10 ویندوز جایگزین مرورگر فعلی و با سابقه IE شود. نام این مرورگر جدید Spartan گذاشته شده است و تفاوت هایی ذاتی با مرورگر پیشین خواهد داشت. بگذارید نگاهی به تفاوت های این مرورگر جدید با IE داشته باشیم.
457197 490
  هرچند وب سایت ZDNet روز گذشته این مطلب را عنوان کرده است که مرورگر جدید مایکروسافت قرار است با نام اسپارتان جایگزین اینترنت اکسپلورر شود، اما موضوع تدوین و طراحی مرورگر جدید برای ویندوز از چندی پیش مطرح است و تیم تولید و توسعه این مرورگر در چند نوبت پیش از این در خصوص طراحی و تدوین مرورگر جدید با نام کد اسپارتان مطالبی را منتشر کرده بودند.

به شکل خلاصه این مرورگر جدید قرار است همچنان از موتور رندر قبلی مایکروسافت یعنی Trident در برابر موتور Webkit گوگل کروم و Gecko در فایرفاکس استفاده کند. همچنین پردازشهای جاوا اسکریپت در این مرورگر همانند سابق بر عهده موتور Chakra خواهد بود.

در خصوص شکل و شمایل ظاهری این مرورگر نیز هیچ کس تا کنون هیچ ایده ای نداده است و هیچ تصویر نمونه یا مفهومی از این مرورگر جدید در فضای نت به شکل رسمی منتشر نشده است. همچنین نام اسپارتان تا کنون یک نام کد است و دقیقا مشخص نیست که آیا در آینده این مرورگر جدید با همین نام منتشر شود یا خیر.

اگر در پشت صحنه قرار نیست اتفاق خاصی برای مرورگر جدید مایکروسافت رخ دهد و موتورهای پردازشی و رندر همان موتورهای سابق باشند، پس تفاوت اصلی مرورگر اسپارتان با IE در چه خواهد بود؟

در ماه سپتامبر، وب سایت Neowin در گزارشی پرده از راز اسپارتان و مرورگر جدید برداشت. البته در آن زمان هنوز هیچ نامی از کد اسپارتان برده نشده بود و هنوز مرورگر جدید با نام IE خطاب میشد البته در نسخه 12 – اینجا. در این گزارش یاد شده که مرورگر آینده در ظاهر بسیار شبیه به مرورگر های فایرفاکس و گوگل کروم خواهد بود و مهمترین نکته در خصوص آن این است که از افزونه ها پشتی بانی خواهد کرد:

واسط کاربری کاملا Flat بوده و تلفیقی از کروم و فایرفاکس است. تب ها مستطیل شکل بوده و از منتها الیه سمت چپ و بالای مرورگر آغاز میشوند و در بالای نوار آدرس قرار دارند. این طرح شباهت بسیار زیادی به گوگل کروم دارد اما همچنان آرایش Flat مایکروسافت در آن به چشم میخورد. دکمه های Back، Refresh و Home در کنار نوار آدرس و دقیقا مشابه جای گیری آنها در گوگل کروم قرار دارند.

این توصیفی است که Neowin از واسط کاربری اسپارتان – که در آن زمان IE 12 خطاب میشد – بدست داده است. ضمن آنکه گفته شد که مهمترین نکته در این مرورگر اضافه شدن پلاگین ها یا افزونه ها به آن است.

اما سوای واسط کاربری آنچه به لحاظ فنی قرار است در مرورگر آینده مایکروسافت شاهد تغییر آن باشیم پیش از این در پستی که در وبلاگ تیم IE در ماه مه منتشر شده قابل دریافت است – اینجا. البته در این پست هیچ اشاره ای نشده است که همه این تغییرات در نسخه آینده IE یا همان اسپارتان فعلی وجود خواهد داشت. اما گفته شده که این امکانات در حال تدوین و توسعه میباشد.

 

این امکانات جدید عبارتند از پشتیبانی از HTTP/2 که نسل بعدی پروتکل HTTP است، کدهای جاوا اسکریپت مربوط به Web Audio، امکان Media Capture برای استریم های محلی Audio/Video و ES6 برای برنامه نویسی غیر همزمان یا اسینکرون. همچنین در این پست اشاره شده است که امکانات بسیاری نیز در نسخه آینده وجود خواهد داشت که تا کنون اشاره ای به آنها نشده است. 

 

به نظر میرسد که مایکروسافت همزمان با فلسفه جدیدی که در نسخه آتی ویندوز یعنی 10 در پی گرفته است نیاز اساسی به تغییر و تحولات جدید در مرورگر تاریخی خود دارد. به ویژه آنکه سرعت رشد مرورگرهای کروم و فایرفاکس در بازار مرورگرها به شدت درحال افزایش است.

به ویژه آنکه اغلب امکانات جدید در مرورگر اسپارتان مربوط به واسط کاربری آن و اضافه شدن امکان تقویت مرورگر و عملکرد آن با پلاگین ها و افزونه ها، میباشد، و در پس زمینه همچنان موتورهای قبلی به کار خود ادامه میدهند، میتوان گفت که مایکروسافت قصد دارد علیرغم قدم در مسیر جدید، همچنان داشته های سابق خود را حفظ و آنها را به گونه ای متفاوت توسعه و ترقی دهد.

با همه این احوال به نظر میرسد که اسپارتان یکی از مواردی است که مایکروسافت قصد دارد به وسیله آن ویندوز 10 را برای مخاطبان خود جذاب تر از همه نسخه های دیگر ویندوز سازد. گفته میشود که IE و اسپارتان هر دو بر روی این ویندوز در دسترس خواهند بود و هیچ بعید نیست که اسپارتان علاوه بر ویندوز 10 برای استفاده بر روی سایر سیستم عامل های دسکتاپ و موبایل دیگر از جمله اندروید نیز منتشر شود. باید منتظر ماند و در آینده تحولات را پیگیری کرد.

منبع : عصر شبکه

آموزش کلیدهای میانبر کیبورد ::


keyboard-99658
در حین کار با رایانه مخصوصا برای طولانی مدت، یکی از مشکلات کاربران حرکت دادن نشانگر ماوس و یافتن و انتخاب گزینه‌ها است که اگر ساختار منو‌های یک برنامه زیاد و حجیم هم باشد مشکل دو چندان می‌شود و گاهی واقعا آزاردهنده است که باعث پایین آمدن سرعت و در نتیجه راندمان کاری افراد می‌گردد. ما پیشنهاد خوبی برایتان داریم. یکی از بهترین راه‌ها به خاطر سپردنKeys  Shortcut یا همان کلیدهای میانبر صفحه‌کلید است که باعث بالا رفتن سرعت و تسهیل کار می‌شود.

به این ترتیب تصمیم گرفتیم تا کاربرد این کلیدها را به طور جامع و کامل جمع‌آوری و فهرست کنیم تا خوانندگان آی‌تی‌رسان بتوانند بهترین بهره را از زمان خود ببرند و وقت بیشتری را به خواندن سایت ما اختصاص دهند! لازم است پیشاپیش این نکته را بگوییم که ممکن است دستورات این کلیدهای میانبر برای بیشتر شما عزیزان آشنا و امری پیش پاافتاده باشند، ولی بر ما خرده نگیرید زیرا ناگزیر ناچار بودیم به دلیل اینکه قصد داشتیم تا مقاله کاملی تهیه کنیم همه دستورها را در آن بگنجانیم ضمن اینکه افراد زیادی هم هستند که به تازگی در حال یادگیری کار با رایانه هستند و این نکات برایشان تازگی دارد. به هر حال اگر هم تمامی آنها را می‌دانید یکبار مرور سریع‌شان خالی از لطف نخواهد بود.

وظایف کلیدهای عملیاتی صفحه‌کلید:

Esc: لغو عملیات در حال انجام

F1: راهنما و بخش Help (کمک) برنامه‌ها را نشان می‌دهد.

F2: در حالت عادی تغییرنام آیتم (های) انتخاب شده را ممکن می‌سازد.

F3: جستجو.

F4: بازکردن لیست پایین رونده Address Bar

F5: عمل تازه‌ سازی (Refresh) را انجام می‌هد.

F6: عملکردی شبیه کلید تب (Tab) دارد و بین اجزای مختلف پنجره جاری سوییچ می‌کند.

F10: پرش به منوهای اصلی یک پنجره مانند File، Edit، View و غیره. (توجه! با کلید Esc می‌توان اثرش را خنثی کرد)

F11: پنجره جاری را تمام صفحه می‌کند.

Print Screen: البته این عبارت معمولا به دلیل کمبود فضا روی صفحه‌کلیدها به این شکل نوشته می‌شود: Prt Scr. با فشار این کلید یک عکس تمام صفحه از صفحه نمایش گرفته می‌شود. تنها کاری که برای دیدن تصویر لازم است انجام دهید انجام یک عمل Paste ساده در برنامه‌ای مثل Paint ویندوز است.

Tab: بین اجزای پنجره جاری سوییچ می‌کند.

Space: در مرورگرها صفحه جاری پیش‌رویتان را به پایین می‌برد. همانند عملکرد کلید Page Down (البته لازم به ذکر است که این عمل کاربرد دوم کلید Space است)

Backspace: در حالت عادی یعنی در مرورگر ویندوز یک مرحله به عقب می‌برد.

Home: رفتن به اول خط در حالت ویرایش متن و رفتن به اول صفحه در حالت مرور.

End: رفتن به آخر خط در حالت ویرایش متن و رفتن به آخر صفحه در حالت مرور.

Page Up: معمولا در هر پنجره‌ای صفحه را به سمت بالا هدایت می‌کند.

Page Down: معمولا در هر پنجره‌ای صفحه را به سمت پایین هدایت می‌کند.

وظایف کلید WinKey

WinKey یا Windows Key همان کلیدی است که با نشان ویندوز بر روی صفحه کلید وجود دارد.

WinKey (کلید ویندوز): منوی Start را باز می‌کند

WinKey+E: پنجره My Computer را در حالت Folders باز می‌کند

WinKey+R: پنجره Run را باز می‌کند

WinKey+U: پنجره Utility Manager را باز می‌کند

WinKey+D: دسکتاپ را نمایش می‌دهد (Show Desktop)

WinKey+F: جستجو

WinKey+Ctrl+F: جستجوی یک دستگاه رایانه در یک شبکه

WinKey+L: قفل کردن رایانه یا رفتن به حالت Switch User

WinKey+M: تمام پنجره‌ها را کوچک (Minimize) می‌کند

WinKey+Shift+M: تمامی پنجره‌های کوچک (Minimize) شده را Restore می‌کند

WinKey+Tab: در ویندوز 7 قابلیت مرور و انتخاب گرافیکی تمامی پنجره‌های باز را ممکن می‌سازد