ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

آخرین نرم افزارها و اخبار کامپیوتر
ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

آخرین نرم افزارها و اخبار کامپیوتر

مقایسه و بررسی سیستم عامل های iOS 8 و Android 4.4 KitKat

شما به عنوان یکی از افرادی که قطعا زندگی تان به دستگاه های دیجیتالی مربوط است، می خواهید که جدید ترین سیستم های دیجیتالی خود را از بین به روز ترین سیستم ها انتخاب کنید. به عنوان مثال فرض می کنیم که قصد خرید یک گوشی را دارید، اگر بنای انتخابتان این است که بهترین سیستم عامل مناسب خود را انتخاب کنید پس باید این روز ها و در این برهه زمانی به فکر iOS 8  و Android 4.4 KitKat باشید. این دو سیستم عامل از جدید ترین سیستم عامل هایی است که هم اکنون با قدرت تمام در حال رقابت هستند. امروز به بررسی این دو سیستم عامل خواهیم پرداخت:

 

iOS 8 vs Android 4.4 KitKat

 

 طراحی iOS 8 و KitKat

 

سیستم عامل ios8  نسبت به سیستم عامل قبلی یعنی ios7 تغییراتی داشته که می توانید در کار کردن با آن احساس کنید. این سیستم عامل در حال پیش روی و نزدیک شدن کاربری به سیستم عامل os x است و انتظار می رود در مدل ها و ورژن های بعدی قدرتش افزایش پیدا کند. اما رابط کاربری این نرم افزار تغییر کرده و با ارائه ستون ها و سطرهایی عملیات جستجو و کارکردن با سیستم را تغییر داده است اما منوی کشویی بالا به پایین کماکان به قوت خود باقیست و می توانید برخی از پیام ها وعملکرد هایتان را از این طریق مدیریت کنید. این پرده سفید کمک می کند که هنگامی که در حال کاربا نرم افزار یا بازی کردن هستید به راحتی نوتیفی ها را از این بخش دریافت کنید و دیگر نیازی به خروج از برنامه نیست.

تغییرات  KitKat هم به این صورت است که فونت ها شفاف تر و نازک تر شده اند و حروف و ارقام  بزرگ و برجسته در نرم افزارها کاهش پیدا کرده است. اما به طور کلی  KitKat در طراحی گام به عقب برداشته است.

 

 جزییات و ویژگی های  iOS 8 و KitKat

 

هشدار ها و اعلان ها : برای کاربران اندروید، و البته کاربران ios ای که نسخه ios خود را از ios 6  به ios 8 ارتقا می دهند اتفاقات بسیار خوبی رخ داده است. نمونه ای از این ها، می توان به پاسخ دادن پیام های متنی بدون بستن اپلیکیشن ها اشاره کرد. در واقع در این نسخه ها با فراهم آوردن سرویسی که نوتیفی ها را به طور مجزا و بدون اخلال در سایر برنامه ها مدیرت کند، توانسته اند رضایت کاربران را بیشتر جلب کنند

 

feature-image4

 

کیبرد: یکی از ویژگی هایی که تا کنون در ios مشاهده نمی شده است این بوده که کاربران امکان نصب کیبرد های ثانویه و استفاده از آن ها به جای کیبرد ios نداشته اند اما در اندروید از پایینترین ورژن این امکان فراهم بوده است بنابراین تغییر اساسی کیبرد در ios 8 این است که کاربر می تواند به راحتی از کیبردهای دیگر برای گوشی آیفون خود استفاده کند و این خود تغییر بسیار مهمی است.

تماس گیرندگان : KitKat این بار با بهره گیری از  Google business directory تا حدودی می تواند تماس گیرندگانی که در لیست شما نیستند را شناسایی کند اما این امر هنوز برای ios 8  رخ نداده است پس در این مرحله می توان گفت که KitKat برنده است.

 

kitkat_homescreen-100067526-orig

 

ویرایش عکس : در اندروید و ios همیشه ابزارهایی وجود داشته که بتوانند کاربران یکی از مرسوم ترین کارهایشان یعنی ویرایش عکس را به راحتی با قابلیت بالا انجام دهند اما نکته ای مهم است که بدانید این است که این دو این بار قابلیت هایی به قابلیت های قبلی خود افزوده اند اما می توان گفت عملکرد ios8  بهتر بوده چرا که قابلیت هایی مثل افزایش نور و رنگ، جداکردن خودکار بخش ها و کشیدن خودکار قسمتی از عکس ها به سیستم خود افزوده است.

کنترل صدا: این بار با بررسی ios 8 دانستیم که اپل دو نرم افزار Siri و Shazam را با هم ادغام کرده و بدین صورت با شنیدن هر صدایی امکان دانلود ان را از itunes فراهم اورده است. در عین حال شما می توانید از روی صفحه اصلی برنامه siri را با گفتن hey siri  باز کنید. در عین حال در اندروید فرمان های صوتی بیشتری ایجاد شده که می توان با سخن گفتن با گوشی، با گوشی ارتباط برقرار کرد.

مسیج ها و پیام رسانی: در kitkat اتفاق بسیار خوبی افتاده و آن هم اینکه سه برنامه MMS, SMS and Hangouts با هم ادغام شده اند. یعنی نیازی نیست که شما مدام بین sms و hangout در حال جابجایی باشید اما این اتفاق هنوز برای ios 8 رخ نداده است.اما در ios 8 همچنان می توانید به جای ارسال پیام متنی از پیام صوتی استفاده کنید.

 

ios8udidbeta

عملکرد و باطری iOS 8 و KitKat

 

KitKat توانسته به طوری بسیار هوشمندانه تر، صاف و لطیف تر و البته تند و تیز تر طراحی شود و در عین حال خاصیت چند وظیفه ای را به خوبی انجام دهد.برای مدیریت باطری نیز می توانید از نرم افزار مربوطه استفاده کنید تا کنترل مصرف باطری را در اختیار داشته باشید. برای ios هم این امکانات به طور مشابه وجود دارد که می توان گفت هنوز هم اپل اینجا حرفی برای گفتن دارد.

 

InnovationM-Android-Release-History

سازگاری iOS 8 و KitKat

اندروید کیت کت توانسته میزان رم مورد نیاز برای این سیستم عامل را تا حد 512 کاهش دهد و این از ویژگی مهم kit kat است که گوشی های ارزان تر و قدیمی تر هم می توانند این سیستم عامل را اجرا کنند. برای ios هم انتظار می رود که در ماه نهم میلادی امکان ارتقای سایر سیستم عامل های این گروه مثل ios 6 به رایگان به ios 8 فراهم شود.



منبع : http://www.mytech.ir