ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

آخرین نرم افزارها و اخبار کامپیوتر
ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

آخرین نرم افزارها و اخبار کامپیوتر

وای‌فای امن بدون نیاز به رمزعبور


محققان بخش علوم کامپیوتر و آزمایشگاه هوش مصنوعی روشی را برای شناسایی و بررسی هویت کاربران وای‎فای پیدا کرده‎اند که به وسیله آن برای ورود به شبکه آنها دیگر نیازی به استفاده از کلمات عبور نداشته باشند. اساسا این فناوری برای هر کاربر یک محدوده مشخص در یک ناحیه خاص را در نظر می‎گیرد که همان کار وارد کردن کلمه عبور برای آن شبکه وای‎فای را انجام می‎دهد. تا مادامی‎ که این سیستم تشخیص دهد که شما در این محدوده قرار دارید به شما اجازه می‎دهد به این شبکه دسترسی داشته و از خدمات آن استفاده کنید.

بر اساس این تحقیق، سیستم Chronos به قدری هوشمند است که می‎تواند تفاوت بین افراد حاضر در یک کافی شاپ و کسانی که در بیرون مشغول رفت و آمد هستند را تشخیص دهد و روتر موجود در این کافی شاپ تنها به کاربران حاضر در این محیط اجازه دسترسی به اینترنت را می‎دهد.

Chronos مدت زمانی را که طول می‎کشد تا داده از کاربر به نقطه دسترسی برسد را محاسبه کرده و برای این اندازه گیری‎ها از چندین باند وای‎فای استفاده می‎کند. پس از تعیین محل کاربر، سپس روتر تصمیم می‎گیرد که اجازه دسترسی به اینترنت به کاربر داده شود یا خیر.

محققان می‎گویند این فناوری 20 برابر دقیق‎تر از سایر فناوری‎های موجود است. در آزمایشات انجام شده در خانه، Chronos قادر بود در 94 درصد موارد موقعیت مکانی کاربر را تشخیص دهد. در یک کافی شاپ این سیستم توانست در 97 درصد موارد مشتریان را از رهگذران بیرون متمایز کند. برای افزایش بیشتر امنیت هات اسپات‎های وای‎فای، می‎توان از Chronos برای مقاصد دیگری از جمله دور نگه داشتن روبات‎های پرنده در یک فاصله مطمئن از انسان‌ها استفاده کرد.

تنها اشکال استفاده از این راهکار این است که تمام مدت نیاز به دسترسی به موقعیت مکانی کاربر دارد که همین امر به طور بالقوه باعث نگرانی‎هایی در مورد حفظ حریم خصوصی افراد می‎شود.


گرفتن عکس سلفی از فراز آسمان


حالا فرض کنید بازویی داشته باشید که بتواند پرواز کند. ظاهرا این رویا به حقیقت تبدیل شده؛ فقط کمی زمان لازم بود تا چنین وسیله‌ای ساخته شود. بازوی سلفی جدید بنام ROAM-e توسط شرکت فناوری استرالیایی IoT Group ساخته شده و از روز پنج‌شنبه گذشته پیش‌فروش آن آغاز شده است. طبق برنامه از ماه ژوئن یعنی اواخر خرداد یا اوایل تیر فروش جهانی آن شروع می‌شود.

به گفته «ایان دافل» مدیر اجرایی IoT Group، هدف این شرکت ساخت بازویی سلفی روی استروئیدها بوده است. وی می‌گوید: «یکی از مشکلات همیشگی بازویی سلفی محدود بودن طول است. به‌همین خاطر با خود گفتیم بهتر است وسیله‌ای بسازیم که زمانی که به همراه شما پرواز می‌کند؛ عکس بگیرد.»

بعد از این‌که این بازویی به اسمارت‌فون وصل شد؛ ROAM-e می‌تواند برنامه‌ریزی شود تا با فناوری شناسایی چهره در فاصله 25 متری از کاربر وی را دنبال کند. بازویی سلفی قابل پرواز قادر به عکاسی؛ گرفتن پانورامای ۳۶۰ درجه و ضبط ویدئو به مدت ۲۰ دقیقه از بالای سر کاربر است. یک سنسور CMOS پنج مگاپیکسلی و پردازنده چهار هسته‌ای ARM Cortex A7 از مشخصات فنی آن هستند.

بازویی ساخت این شرکت از دو قسمت تشکیل شده که می‌تواند تا شود. «دافل» این‌گونه توضیح می‌دهد که: ما می‌خواستیم این وسیله به‌قدری کوچک باشد که به‌راحتی در یک کیف یا جیب جا شود. به‌همین دلیل سعی کردیم تا از بطری آب 600 میلی‌لیتری بزرگتر نباشد.

شرکت IoT Group سعی دارد خط تمایزی بین دِرون و ROAM-e بکشد. «ما می‌دانیم که دِرون‌ها با پرواز کردن به اطراف عکس می‌گیرند؛ ولی ROAM-e در دسته دیگری قرار می‌گیرد چون آن را طوری ساخته‌ایم که پرتابل باشد و فقط در محدوده فضای کاربر حرکت کند. به‌طور ایده‌آل؛ شما آن را بالای سرتان کنترل می‌کنید.»

یکی از رقبای ROAM-e دوربین «لیلی» (Lily) است؛ این دوربین هم قویا تأکید دارد که فقط یک دوربین قابل پرواز است نه یک دِرون. بازویی ROAM-e تنها 267 دلار قیمت دارد در حالی‌که «لیلی» 899 دلار قیمت دارد. شرکت IoT Group قصد دارد تا امکانات دیگری هم به آن اضافه کند. «دافل» می‌گوید: فرض کنید یک پین را روی اپلیکیشن نقشه مشخص می‌کنید؛ ROAM-e تا آن نقطه پرواز کرده و برمی‌گردد.

او اضافه می‌کند: «امیدواریم روزی برسد که ROAM-e به‌اندازه‌ای محبوب شود که عاشقان عکاسی به جای این‌که بگویند در حال گرفتن سلفی هستم؛ بگویند در حال گرفتن ROAM-e هستم.»

اینتل دو درایو SSD جدید معرفی کرد


مدل‌های معرفی شده از کنترلر جدید SM2256 ساخت شرکت سیلیکون موشن بهره‌ می‌برند که به صورت اختصاصی برای پشتیبانی از تراشه‌‌های ذخیره‌ساز TLC طراحی شده است. مدل 540s برای مصرف‌کنندگان عادی و مدل 5400s نیز برای استفاده در کسب‌و‌کارهای تجاری طراحی شده‌اند. اما ارائه دو فناوری vPro و AMT در مدل 5400s وجه تمایز آن با مدل 540s است. فناوری‌‌های فوق به مدیران اجازه می‌دهد تا به صورت ریموت کنترل (ارتباط  کنترل از راه دور) اطلاعات موجود بر روی دیسک‌های جامد را با کمک نرم‌افزار اختصاصی Remote Secure Erase اینتل و با بیشترین سطح امنیتی، حذف کنند. همچنین محصولات جدید از سیستم سخت‌افزاری AES 256 bit برای رمزنگاری داده‌‌ها بهره می‌برند.

شرکت اینتل ظرفیت‌‌های متنوعی را برای مصرف‌کنندگان معمولی در نظر گرفته تا محدوده انتخاب این گروه افزایش یابد. قرار است هر دو مدل جدید جایگزین محصولات قدیمی این شرکت با کنترلر SF-2281 شرکت سندفورس و تراشه‌‌های 20 نانومتری هاینیکس شوند. رابط ساتا 6 گیگابایت، سرعت خواندن 560 و نوشتن بیش از 540 مگابایت بر ثانیه و 5 سال گارانتی تعویض از دیگر مشخصات SSDهای جدید شرکت اینتل است.