ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

آخرین نرم افزارها و اخبار کامپیوتر
ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

آخرین نرم افزارها و اخبار کامپیوتر

10 گواهینامه برتر IT در سال 2012

1- MCITP : Enterprise Administrator on Windows Server 2008
 
MCITP دوره آموزشی و گواهینامه مایکروسافت در مبحث شبکه های کامپیوتری بر مبنای سیستم عامل های سرور و کلاینت مایکروسافت است. در سال ۲۰۰۳ مدرک MCSE با معرفی سرور ۲۰۰۳ ویندوز مانور بسیار قدرتمندی در دنیای اطلاعاتی و مدیریتی شبکه های کامپیوتری داد . یک سرور بسیار قدرتمند که خیلی زود جای سرور نسبتا ضعیف و ناکارامد ۲۰۰۰ این شرکت را گرفت . علاقه مندان به سمت مدرک جدید میکروسافت که تمام دروس آن تغییر پیدا کرده کرده بود حرکت چشمگیری را آغاز کردند و به سمت این مدرک با نام MCSE 2003 که دارای دو مدل Security و Messaging بود , روانه شدند .
 
از سال ۲۰۰۳ تا سال ۲۰۰۸ اشخاص زیادی سعی در گذراندن امتحانات میکروسافت داشتند که روز به روز سخت تر و سخت تر می شد . درواقع این روند افسار گسیخته ای بود که میکروسافت تنها راه حل کنترل آنرا در دشوار برگزار کردن امتحانات یافته بود . حتی ایجاد شبیه ساز – Simulator – در امتحانات سال ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ به بعد هم نتوانست جلوی هجوم جوانان را به سمت این مدارک بگیرد .
 
حال تنها یک راه باقی می ماند , بستن پرونده MCSE برای همیشه . . .
 
اینک نسل جدید مدرک مهندسی شبکه های کامپیوتری میکروسافت متولد شد , چیزی که اسم آنرا MCITP یا Microsoft Certified IT Professional نامیدند .
 
این مدرک یکی از بزرگ ترین و معتبر ترین مدارک مدیریت سیستم های شبکه تحت میکروسافت است که از نظر علمی شخص دریافت کننده را در رتبه بالایی قرار خواهد داد .
با اینکه تعداد امتحانات این مدرک کمتر از MCSE شده و همچنین مباحث جدیدی را مطرح می کند , اما شدیدا توصیه می شود برای گرفتن MCITP حتما دروس MCSE مطالعه شود . شاید این نقطه کنترل این مدرک باشد تا هر کسی نتواند از ابتدا به ساکن به سمت MCITP خیز بردارد .
 
MCITP دارای دو مدرک مجزا است که یکی در سطح مقدماتی با نام MCITP Administrator با ۳ امتحان و دیگری در سطح پیشرفته با نام MCITP Enterprise Administrator با ۵ امتخان , است .
 
برای کسانی که توانستند MCSE 2003 را دریافت کنند , می توانند تنها با ۳ امتحان مدرک MCITP Enterprise Administrator بگیرند .
 
دروس دوره MCITP Administrator بدین شرح است :
 
Exam 70-642 TS: Windows Server 2008 Network Infrastructure Configuring
Exam 70-640 TS: Windows Server 2008 Active Directory, Configuring
Exam 70-646 PRO: Windows Server 2008 Server Afministrator
 
دروس دوره MCITP Enterprise Administrator بدین شرح است :
 
Exam 70-640 TS: Windows Server 2008 Active Directory, Configuring -
Exam 70-642 TS: Windows Server 2008 Network Infrastructure Configuring -
Exam 70-643 TS: Windows Server 2008 Applications Infrastructure Configuring -
Exam 70-620 TS: Windows VISTA Configuring -
Exam 70-647 PRO: Windows Server 2008 Enterprise Configuring
 


2- MCTS
 
این سری از مدارک مایکروسافت فرصتی است برای متخصصین که مهارت های فردی خود را در یک تکنولوژی خاص نشان دهند .برای آن دسته از متخصصین که توانایی پیاده سازی ، طراحی وعیب یابی یک تکنولوژی خاص مایکروسافت را دارا می باشند. مدارک Microsoft Certified Technology Specialist یا MCTS عموماً شامل یک تا سه آزمون بوده و بر روی یک محصول یا تکنولوژی کلیدی مایکروسافت متمرکز می گردند . این مدارک در بر گیرنده مهارتهای شغلی نبوده و با از دور خارج شدن آن محصول ، مدارک مربوطه نیز از اعتبار ساقط می گردند.


 
3- VCP
در ایـن دوره افـراد با یکـی از قویتـرین سرویـس های مجـازی سـازی بنـام VSphere آشنا می شونـد. پس از اتمام این دوره افـراد می تواننـد تمامی سرورهای شبکـه خود را در محیط مجازی داشته باشند. در این صورت سرویس های شبکه نه تنها از لحاظ کیفی دچار مشکل نمی شود ، بلکـه مواردی مثـل بـرقراری امنیـت ، مدیریت متمرکز ، صرفه جویـی در هزینه ، در دسترس بودن همیشگی سرویس ها و ... را در پـی خواهند داشت.


 
4- CCNA
 
اگر چه SonicWALL جا پای سیسکو گذاشته است اما همچنان تقاضا برای مهارت های سیسکو با قدرت باقیست .داشتن مهارت Cisco Certified Network Associate یا CCNA در رزومه ی خود کمک می کند به متقاعد کردن ارگان های بزرگ از این جهت که شما دانش و مهارت لازم را برای گسترش و عیب یابی روترهای سیسکو و سوئیچ های شبکه دارید .


 
5- CSSA
 
این مدرک از شرکت SonicWALLs در رابطه با دیوایس های شبکه ی این کمپانی است .مدرک Certified SonicWALL Security Administrator یا CSSA مهندسان را قادر به رفع مشکلات امنیتی شبکه و ایجاد secure remote access یا secure wireless administration می کند .در کل مهندسان نیاز ضروری دارند به اطلاعات و تخصص های لازم برای کانفیگ و عیب یابی دیوایس های SonicWALL که سرویس های امنیتی ارائه می دهند .


 
6- PMP
 
مدرک Project Management Professional یا PMP از جمله مدارک کمپانی PMI جهت ارزیابی مهارت های پیشرفته مدیران سازمانی و غیرسازمانی پروژه در در زمان بندی ، بودجه ریزی و استفاده از منابع انسانی به صورت موثر و کارآمد در پروژه های IT می باشد. با کسب این مدرک قادر به تحلیل پیامد ها ، حل مسائل و مشکلات بوجود آمده و حتی رسیدن به سود های کلان خواهید بود .این مدرک معروفترین و معتبرترین در زمینه مدیریت پروژه است .بسیاری از شرکتهای بزرگ دنیا داشتن مدرک بین المللی PMP را برای مدیران پروژه خود الزامی کردند و در داخل ایران هم این روند کم کم درحال گسترش است .


 
7- CISSP
 
اگر شما برنامه ای برای رفتن به سمت دنیای امنیت اطلاعات دارید مدرک CISSP بسیار مناسب برای شما است .Certified Information Systems Security Professional یا CISSP به دلیل این که برخلاف سایر مدارک امنیتی، وابسته به محصولات هیچ شرکت سخت افزاری یا نرم افزاری خاص نیست قادر است به افراد متخصص امنیت، تبحر لازم را در طرح و پیاده سازی سیاست های کلان امنیتی اعطا نماید.مدرک CISSP در دنیا از نظر درآمد در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد که نشان از اهمیت و در عین حال دشوارتر بودن مراحل کسب و نگهداری مدرک CISSP دارد.


 
8- ACSP
 
اپل نیز همانند رقیب سرسخت خود یعنی مایکروسافت ، مدرکی را با عنوان پشتیبان حرفه ای اپل جهت طراحی مسایل کمکی به مشکلات در ضمینه فناوری اطلاعات ، کلاینت های سیستم عامل مک ، ارتباط با ویندوز و ... به متقاضیان اعطا می کند.


 
9- Network+ / A+
 
تمام متخصصان آی تی باید در مورد مبنا و قاعده کلی شبکه و همچنین خیلی مفاهیم زیرساختاری یک ارگان چه براساس لینوکس باشد یا مایکروسافت و یا اپل آگاهی داشته باشند .اکثرا این مدرک Network+ شرکت CompTIA را نادیده می گیرند در صورتی که متخصصان آی تی باید در رزومه ی خود چنین مدرکی داشته باشند .
 
به طور کلی دروس این مدرک در بر گیرنده کلیه مطالب اولیه و پایه در مورد انواع شبکه های کامپیوتری ، توپولوژی شبکه ، پروتکلهای مختلف ، معرفی سخت افزار مورد نیاز راه اندازی شبکه و … بوده و اساسا پایه و پیش نیاز مناسبی برای مطالعه دروس تخصصی تر شبکه نظیر دوره های MCSE یا MCITP می باشد.
 
مانند مدرک نتورک پلاس از CompTIA داشتن مدرک A+ هم یکی دیگر از مدارکی است که متخصصان آی تی باید در رزومه ی خود داشته باشند .
 
دریافت این گواهینامه متضمن دانش فنی شما در ارتباط با نرم افزار و سخت افزار کامپیوتر در حد یک تکنسین فنی می باشد .دوره آموزشی A+ دارای دو بخش سخت افزار و نرم افزار است.


 
 
10- CompTIA Healthcare IT Technician
 
یکی از علایق فناوری اطلاعات سلامت نوع کار است. به شهرها در اطراف خود نگاه کنید. مراکز پزشکی ، خدمات مراقبت های فوری ، بیمارستان ها و امکانات و تجهیزات سرپایی و ... در جهت بهبود سلامت برپا شده اند. همه و همه نیاز به پشتیبانی دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد