ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

آخرین نرم افزارها و اخبار کامپیوتر
ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

آخرین نرم افزارها و اخبار کامپیوتر

گرفتن عکس سلفی از فراز آسمان


حالا فرض کنید بازویی داشته باشید که بتواند پرواز کند. ظاهرا این رویا به حقیقت تبدیل شده؛ فقط کمی زمان لازم بود تا چنین وسیله‌ای ساخته شود. بازوی سلفی جدید بنام ROAM-e توسط شرکت فناوری استرالیایی IoT Group ساخته شده و از روز پنج‌شنبه گذشته پیش‌فروش آن آغاز شده است. طبق برنامه از ماه ژوئن یعنی اواخر خرداد یا اوایل تیر فروش جهانی آن شروع می‌شود.

به گفته «ایان دافل» مدیر اجرایی IoT Group، هدف این شرکت ساخت بازویی سلفی روی استروئیدها بوده است. وی می‌گوید: «یکی از مشکلات همیشگی بازویی سلفی محدود بودن طول است. به‌همین خاطر با خود گفتیم بهتر است وسیله‌ای بسازیم که زمانی که به همراه شما پرواز می‌کند؛ عکس بگیرد.»

بعد از این‌که این بازویی به اسمارت‌فون وصل شد؛ ROAM-e می‌تواند برنامه‌ریزی شود تا با فناوری شناسایی چهره در فاصله 25 متری از کاربر وی را دنبال کند. بازویی سلفی قابل پرواز قادر به عکاسی؛ گرفتن پانورامای ۳۶۰ درجه و ضبط ویدئو به مدت ۲۰ دقیقه از بالای سر کاربر است. یک سنسور CMOS پنج مگاپیکسلی و پردازنده چهار هسته‌ای ARM Cortex A7 از مشخصات فنی آن هستند.

بازویی ساخت این شرکت از دو قسمت تشکیل شده که می‌تواند تا شود. «دافل» این‌گونه توضیح می‌دهد که: ما می‌خواستیم این وسیله به‌قدری کوچک باشد که به‌راحتی در یک کیف یا جیب جا شود. به‌همین دلیل سعی کردیم تا از بطری آب 600 میلی‌لیتری بزرگتر نباشد.

شرکت IoT Group سعی دارد خط تمایزی بین دِرون و ROAM-e بکشد. «ما می‌دانیم که دِرون‌ها با پرواز کردن به اطراف عکس می‌گیرند؛ ولی ROAM-e در دسته دیگری قرار می‌گیرد چون آن را طوری ساخته‌ایم که پرتابل باشد و فقط در محدوده فضای کاربر حرکت کند. به‌طور ایده‌آل؛ شما آن را بالای سرتان کنترل می‌کنید.»

یکی از رقبای ROAM-e دوربین «لیلی» (Lily) است؛ این دوربین هم قویا تأکید دارد که فقط یک دوربین قابل پرواز است نه یک دِرون. بازویی ROAM-e تنها 267 دلار قیمت دارد در حالی‌که «لیلی» 899 دلار قیمت دارد. شرکت IoT Group قصد دارد تا امکانات دیگری هم به آن اضافه کند. «دافل» می‌گوید: فرض کنید یک پین را روی اپلیکیشن نقشه مشخص می‌کنید؛ ROAM-e تا آن نقطه پرواز کرده و برمی‌گردد.

او اضافه می‌کند: «امیدواریم روزی برسد که ROAM-e به‌اندازه‌ای محبوب شود که عاشقان عکاسی به جای این‌که بگویند در حال گرفتن سلفی هستم؛ بگویند در حال گرفتن ROAM-e هستم.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد