ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

آخرین نرم افزارها و اخبار کامپیوتر
ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

ترفند،نرم افزار و تازه های دنیای کامپیوتر

آخرین نرم افزارها و اخبار کامپیوتر

آخرین نسخه آزمایشی ویندوز سرور ۲۰۱۶ عرضه شد

شرکت مایکروسافت آخرین نسخه آزمایشی Technical Preview برای سیستم‌های عامل Windows Server 2016 و Windows System Centre 2016 را عرضه کرد.
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوئیرر، نسخه آزمایشی Technical Preview 3 فرصت دیگر برای مدیران فناوری در سازمان‌ها محسوب می‌شود تا بتوانند قابلیت‌های جدید پرچمدار محصولات مایکروسافت برای سرورها را مورد آزمایش قرار دهند و بازخوردهای خود را در اختیار این شرکت بگذارند.

مایکروسافت که رویه خود را برای به‌روزرسانی سیستم‌های جامع خود تغییر داده است روی وبلاگ رسمی خود نوشت: «در حالی که نسخه ۲۰۱۶ راهکارهای خود را برای مراکز داده و سیستم‌های چندگانه آماده می‌کنیم، باید به سازمان‌های سراسر جهان اعلام کنیم که به صورت همزمان روی ابزارها و منابعی کار می‌کنیم که برای سازگاری هرچه بیشتر فضای کاری خود با خدمات پردازش ابری به آنها نیاز دارید.»

در ادامه این مطلب گفته شد: «این محصول برای بسیاری از ما یک اتفاق مهم در فرآیند به‌روزرسانی نرم‌افزاری محسوب می‌شود و به کسب و کارهای مختلف امکان می‌دهد تا بتوانند برای سازگاری هرچه بیشتر با نیازهای مشتریان، گام‌های آسان‌تری بردارند. ما بر این باوریم که نسل جدید محصولات سازمانی مایکروسافت رضایت شما را در پی خواهد داشت.»

 

شرکت مایکروسافت همچنین اظهار داشت که در حال تکمیل Windows Server Containers است. مایکروسافت در حال ساخت مدل استانداردسازی کانتینر نرم‌افزاری جدید خود برای سرورها است و در این زمینه همکاری‌هایی را با بنیاد لینوکس آغاز کرده است.

این شرکت روی وبلاگ خود به سازمان‌ها توضیح داده است که ابزارهای مدیریت سرورها از راه دور را مبتنی بر Windows 10 Client به زودی ارسال می‌کند و نسخه نهایی آن را در قالب سیستم عامل ویندوز سرور ۲۰۱۶ ارائه می‌دهد.

منبع : اخبار پارسیک

 

چطور یک گوشی که در آب افتاده را نجات دهیم؟

این روزها گوشی ها به یکی از همراهان همیشگی بسیاری از مردم تبدیل شده است. نداشتن گوشی به معنی در دسترس نبودن، عدم توانایی ارتباط در مواقع ضروری و همچنین در برخی موارد از دست دادن موقعیت های شغلی و شبیه آن است. از طرفی قیمت این دستگاه ها هم باعث می شود کاربران کمی نگران سالم ماندن آنها باشند و تا حد امکان از به خطر افتادن آنها جلوگیری کنند!

در این بین صحنه های دلخراشی هم مانند افتادن گوشی روی آسفالت وجود دارد که به راستی دل هر کاربری را به درد می آورد. اما یکی از شوکه کننده ترین لحظات برای هر کاربر زمانی است که گوشی بخت برگشته ناگهان داخل آب می افتد (یا آب روی گوشی می ریزد، در اصل قضیه هیچ تفاوتی ندارد). شوک مواجه شدن با چنین صحنه ای باعث می شود در کسری از ثانیه مجموعه ای افکار نا امید کننده مانند از دست دادن مخاطبان و شماره تلفن ها، پیام ها، تصاویر، اطلاعات و همچنین هزینه مورد نیاز برای خرید یک گوشی جدید از جلوی چشم فرد رد شوند. اما اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید باید چه کاری انجام دهید؟

 گوشی را از آب خارج کرده و مطمئن شوید خاموش شده است


البته قبول داریم در زمان چنین شوکی نشان دادن عکس العمل سریع بسیار سخت و دشوار است ولی بهتر است برای نجات جان گوشی عزیزتان هم که شده سریع با قضیه کنار بیایید چون هر چقدر مدت زمان باقی ماندن دستگاه در آب زیادتر باشد شانس برگشت آن هم کمتر خواهد شد. پس از بیرون کشیدن گوشی از آب بررسی کنید و مطمئن شوید که گوشی خاموش است و اگر هنوز روشن مانده به سرعت آن را خاموش کنید و بعد گوشی را روی یک سطح صاف یا روی یک دستمال قرار دهید.

چه کارهایی نباید انجام دهید؟


بعد از بیرون کشیدن گوشی از آب و خاموش کردن آن فکرهای مختلفی به ذهنتان خواهد رسید که ممکن است درست یا نادرست باشند. در هر صورت مطمئن شوید که هیچ کدام از موارد زیر را انجام نمی دهید:

- گوشی را به هیچ عنوان روشن نکنید. چنین کاری باعث آسیب رسیدن به اجزای الکترونیکی داخلی آن خواهد شد

- به همین دلیلی که در مورد قبلی عنوان شد گوشی را به برق متصل نکنید

- هیچ کلیدی را فشار ندهید. این کار ممکن است باعث انتقال مقدار بیشتری آب به داخل گوشی شود.

- دستگاه را تکان ندهید. این کار هم بدون شک باعث نفوذ بیشتر آب به داخل گوشی شده و ممکن است کار را به جای باریک بکشاند

- خیلی از کاربران فکر می کنند بهترین کار در این شرایط خشک کردن گوشی به وسیله وسایلی مانند سشوار است. اما این کار هم صحیح نیست چون گرمای بیش از حد هم می تواند باعث صدمه دیدن تجهیزات الکترونیکی شود.

قطعات را از هم جدا کنید


اجازه بدهید جمله قبل را تصحیح کنیم. منظور از جدا کردن قطعات این نیست که یک پیچگوشتی بردارید و از ماژول دوربین گرفته تا برد اصلی را باز کنید! در واقع تنها کاری که باید انجام داد جدا کردن بخش هایی از دستگاه است که در دسترس شما قرار دارد. درب پشتی دستگاه را باز کنید، باتری را خارج کنید، کارت حافظه، سیم کارت و موارد مشابه را جدا کرده روی سطحی صاف قرار دهید.
 
البته اگر خیلی حرفه ای هستید و نیازی هم به گارانتی گوشی ندارید می توانید قطعات اصلی را هم از یکدیگر جدا کنید ولی مسئولیت چنین کاری مستقیما با خود شما خواهد بود. نکته ناراحت کننده اینکه اگر گوشی شما قابلیت باز شدن قاب پشتی را ندارد خونسردی خودتان را حفظ کنید و مراحل بعدی را امتحان کنید.

سطح بیرونی را با یک دستمال کاغذی خشک کنید


اولین قدم برای خشک کردن گوشی، پاک کردن آب از روی سطح خارجی است. بهترین گزینه برای این کار هم برگ های دستکال کاغذی خواهد بود. فقط برای یادآوری باید اشاره کرد که سعی کنید این کار را با کمترین میزان تکان دادن و جا به جا کردن گوشی انجام دهید.
 
 
 
 
از جاروبرقی استفاده کنید

بدون شک بخش هایی از گوشی هستند که نمی توانید با دستمال آنها را خشک کنید. در چنین شرایطی باید توجه داشته باشید که استفاده از دمنده ها (سشوار) حتی با فشار هوای سرد هم کار نادرستی است و آب را بیشتر به داخل دستگاه هدایت می کند. تنها موردی که در این مواقع به کمک شما خواهد آمد جاروبرقی است. به کمک جاروبرقی می توانید قطرات آب را از گوشی بیرون بکشید و در عین حال خطری هم برای آن ایجاد نکنید.

خشک کردن گوشی

 این بخش سخت ترین قسمت ماجراست. البته نه به این دلیل که پیچیدگی های فنی زیادی لازم دارد، بلکه به این دلیل که باید گوشی را برای مدت طولانی بدون حرکت باقی بگذارید و کاری به کار آن نداشته باشید. ساده ترین راه برای چنین کاری قرار دادن گوشی در یک کیسه برنج است. دانه های برنج به دلیل خاصیتی که دارند رطوبت را به خود جذب خواهند کرد، اما برای این کار باید ۲ تا ۳ روز به آنها فرصت بدهید.
 

همچنین می توانید از بسته های ژل سیلیکا استفاده کنید. این بسته ها همان بسته های کوچکی هستند که معمولا در جعبه های کفش پیدا می شوند. پس بهتر است زمانی که کفش جدید می خرید این بسته ها را جایی نگه دارید شاید به دردتان بخورند.


روز موعود

 اگر همه این مراحل را به ترتیب دنبال کنید چند روزی طول می کشد تا به روز موعود برسید. حالا باید گوشی را از جایی که در آن قرار داده اید خارج کرده و میزان موفقیتتان را آزمایش کنید. اگر گوشی روشن شد شانس با شما یار بوده و از یک اتفاق تلخ به سلامت عبور کرده اید. در این مواقع بهتر است چند روزی حواستان به عملکرد دستگاه باشد تا اگر اتفاق غیر منتظره ای رخ داد سریع آن را به تعمیرگاه برسانید.
 

همچنین یک تماس برقرار کنید تا از سالم بودن آنتن، میکروفون و بلندگوی دستگاه مطمئن شوید. اگر هم گوشی روشن نشد بهتر است با حقیقت کنار بیایید و به فکر خریدن یک دستگاه جدید باشید. فقط این بار حواستان را بیشتر جمع کنید تا مجددا چنین اتفاق ناگواری برایتان رخ ندهد.

منبع : پایگاه  اطلاع رسانی عصر شبکه

با 15 تابع کاربردی در اکسل آشنا شوید


اگر شما هم هر روز با اکسل سروکار دارید، با ما در مرور 15 تابع کاربردی این نرم افزار همراه باشید:

تابع ()SUM=

این اولین تابعی است که همه ما برای انجام عملیات محاسبه ای به آن نیاز داریم. فرض کنید می خواهید مقادیر موجود در سلول های A2 و B2 را جمع کرده و در سلول B3 نمایش دهید. برای این کار کافی است عبارت SUM= را در B3 وارد کنید، در پیغامی که کنار سلول ظاهر می شود روی ()SUM= کلیک کنید، در حالی که دکمه Ctrl را پایین نگه داشته اید، روی سلول های A2 و B2 کلیک کنید و در نهایت enter را بزنید. حالا مجموع این دو سلول را خواهید داشت.
این تابع و اکثر توابع اکسل قابلیت محاسبه هر تعداد سلول که انتخاب کنید را دارند، فقط کافی است همه آنها را انتخاب کنید.


تابع ()AVERAGE= 

این تابع همانطور که از نام آن نیز مشخص است، برای تعیین میانگین چند سلول بکار می رود و روش استفاده از آن مشابه تابع SUM است. فرض کنید در ستون های A2 تا A13 درآمد ماهیانه خود طی سال گذشته را ثبت کرده اید و تصمیم دارید میانگین آنها را بدست آورید. حال، در ستون A14 تایپ کنید: (AVERAGE(A2:A13=
می توانید با استفاده از ماوس، هر تعداد سلول که مدنظر دارید را انتخاب کنید؛ یا با پایین نگه داشتن دکمه Ctrl و کلیک روی سلول های موردنظر، میانگین آنها را محاسبه کنید.


تابع ()MIN=

اگر نیاز دارید که کمترین مقدار را از میان چندین سلول پیدا کنید، تابع MIN می تواند در این کار موثر باشد. برای مثال، با درج عبارت (MIN(B3:B39= می توانید کوچکترین مقدار در سلول های انتخاب شده را پیدا کنید.


تابع ()MAX=

عملکرد این تابع برعکس تابع MIN است. با استفاده از این تابع و درست با همان روش تابع MIN، می توانید بزرگترین مقدار موجود در چند سلول را بدست آورید.


تابع ()TRIM=

اگر متنی را از برنامه های دیگر  کپی کرده و در یکی از سلول های اکسل paste کنید، فضای خالی و سفید زیادی در آن سلول ایجاد می شود و باعث به هم ریختگی کل صفحه می شود. تابع TRIM کمک می کند این مشکل را حل کنید.
این تابع را می توان در هر سلول به صورت جداگانه استفاده کرد. برای مثال، برای مرتب کردن سلول B1 کافی است در سلول C1 تایپ کنید: (TRIM(B1=
همچنین، برای حذف شکستگی خطوط در هر سلول می توانید به جای TRIM، از CLEAN استفاده کنید.


تابع ()COUNT=

اگر نیاز دارید بدانید که کدام سلول ها از میان مجموعه سلول های انتخاب شده، حاوی مقدار عددی هستند، نیازی نیست آنها را تک تک بشمارید. فقط کافی است از تابع شمارش یا COUNT استفاده کنید. فرض کنید در سلول های A1 تا A20، سلول ها دارای مقادیر عددی و حروف هستند و شما می خواهید تعداد دقیق سلول های دارای عدد را بدانید. برای این کار، در سلول A21 تابع (COUNT(A1:20= را تایپ کنید و پاسخ خود را بلافاصله دریافت کنید.

تابع ()COUNTA=

حال، اگر نیاز دارید تعداد سلول هایی که دارای مقدار عددی، حروف و نمادها (هر سلولی غیر از سلول های خالی) هستند را مشخص کنید، مانند تابع قبل، از تابع ()COUNTA= استفاده کنید.


تابع ()LEN=

اگر می خواهید تعداد کاراکترهای موجود در یک سلول را بدست آورید، از تابع LEN استفاده کنید. برای مثال، برای تعیین تعداد کاراکترهای موجود در سلول A1 کافی است در هر سلول تایپ کنید (LEN(A1= و در همان لحظه پاسخ خود را دریافت کنید.


تابع ()CONCATENATE=

با استفاده از این تابع می توانید مقادیر دو سلول را در سلول سوم کنار هم قرار دهید. برای مثال، اگر در سلول A1 عبارت HELLO و در سلول A2 عبارت WORLD را داشته باشیم، کافی است در سلول A3 تایپ کنیم (CONCATENATE(A1,A2=. حال عبارت HELLO WORLD را در سلول A3 داریم.


تابع ()DAYS=

ممکن است نیاز داشته باشید تا تعداد روزها بین دو تاریخ را محاسبه کنید. برای مثال، برای محاسبه تعداد روزها بین 5 سپتامبر 2015 در سلول A4 تا 27 دسامبر 2015 در سلول A5، کافی است در سلول دیگری تایپ کنید:

(DAYS(A5, A4= 


تابع ()NETWORKDAYS=

دانستن تعداد روزها آن هم به این سادگی، فوق العاده است. ولی اگر بخواهید تعداد روزهای کاری را محاسبه کنید چطور؟ تابع NETWORKDAYS این کار را آسان می کند. این تابع را با همان روش تابع قبلی استفاده کنید.

تابع ()SQRT=

برای تعیین ریشه دوم عدد 1764 چه راهی به ذهن شما می رسد؟ ما تابع SQRT را پیشنهاد می کنیم. به این منظور، عبارت (SQRT(1764= را در سلولی تایپ کنید و ENTER را بزنید. حالا پاسخ آماده است.

تابع ()NOW=

آیا تمایل دارید هر بار که یک sheet را باز می کنید، زمان و تاریخ در آن لحظه را مشاهده کنید؟ تابع NOW را در سلول موردنظر تایپ کنید. این تابع هیچ ورودی دیگری نیاز ندارد و دقت کنید که چیزی بین دو پرانتز نوشته نشده باشد.


تابع ()ROUND=

همانطور که از نام این تابع مشخص است، با استفاده از آن می توانید اعداد را گرد کنید. برای کار با این تابع، به دو پارامتر نیاز دارید: عدد یا سلول، و عددی که می خواهید مقادیر براساس آن گرد شوند. فرض کنید عدد 231.852645 را در سلول A1 دارید، حال تابع (ROUND(A1,0= عدد 232 را می دهد؛ تابع (ROUND(A1,1= عدد 232.9 را می دهد و تابع (ROUND(A1,-1= عدد 230 را برمی گرداند.


توابع ()ROUNDUP= و ()ROUNDDOWN=

اگر می خواهید اعداد را با دقت بیشتری گرد کنید همچنان می توانید از توابع اکسل استفاده کنید. روش کار با توابع ROUNDDOWN و ROUNDUP نیز دقیقأ مانند ROUND است. برای مثال، با فرض سناریوی تابع قبلی، در صورت استفاده از قالب (ROUNDDOWN(A1,1= ، پاسخ 232.9 را دریافت می کنید.